Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ännu fler behandlingar?

Orkidé på Gotland

Jag fick ett brev från min kontaktsköterska på Radiumhemmet. Jag måste ringa henne i morgon och kolla vad dom planerat för mig. Enligt schemat i brevet ska jag ta tre olika blodprov, 18e aug, 2 sep och 16 sep. Sen står det att jag ska träffa min ansvarige läkare den 19e sep men inget klockslag. Under det står det att jag ska ha behandling på Radiumhemmet men inget datum eller tid.

Det jag tycker är skumt är att jag ska ta blodprov 18e, det är nu på torsdag. Det står inget om att jag ska ha någon läkarkontakt på fredag, inte heller att jag ska ha behandling nu på måndag 22a. Om jag inte ska ha någon läkarkontakt, varför inte ta provet på fredag? Eller på måndag morgon? En läkare måste kolla provet och godkänna att jag pallar med behandlingen… skumt.

I morgon ska jag göra CT-röntgen på buken, så jag ringer Radiumhemmet när jag är hemma igen. Jag får göra röntgen i Täby, det är bra. Inte alls långt att åka.

augusti 16, 2011 - Posted by | blommor, Gotland, sjuk

2 kommentarer »

  1. Hoppas det gått bra på röntgen.
    Oj så mycket olika tider, förstår om du blir förvirrad, men du får säkert förklaring till allt av sköterskan.
    kram Ingela

    Kommentar av Ingela | augusti 17, 2011 | Svara

    • Jodå, det var lite tillvirrat men nu är allt ok igen och jag har ringt ASiH och styrt upp med dom också.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 17, 2011 | Svara


Kommentera

