Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ingen behandling idag

Raukar på Fårö, Gotland

Nej det blev ingen behandling idag. Mina vita blodkroppar vill inte vara med, ett värde som heter LPK ligger på 2,6 och något som heter Neutrofiler ligger på 0,6. Gränserna för att få behandling ligger på för LPK 3,0 och Neutrofiler 1,5. De vita blodkropparna är till för immunförsvaret så det är bra om jag håller mig borta från sjuka människor och aktar mig för att göra mig illa. Vi ska göra ett nytt försök till behandling nästa måndag.

Jag frågade också om de här två ”svimningsattackerna” jag fick i lördags har med min behandling att göra och det var så. Syster tog ett blodtryck också men det var bra. Det är så att har man fått cellgiftet Caelyx en längre tid som jag så kan man få yrselanfall, men dom försvinner när jag slutar med Caelyxen.

Nu när jag är hemma igen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, lägga mig och sova en stund? Läsa lite i min pågående deckare? Spela lite spel på paddan? Usch vad trött och apatisk jag känner mig… men det blir bättre så småningom. Skönt att det inte är så varmt ute längre i alla fall😉

augusti 15, 2011 - Posted by | Gotland, sjuk

6 kommentarer »

  1. Trist att behöva gå och vänta på behandling😦
    Hoppas den gör susen när du väl får den.

    Kommentar av elexidor | augusti 15, 2011 | Svara

    • Jo det är så trist att behöva åka hem igen utan att få den. Men nästa vecka blir det nog av.

      Kommentar av sonjac | augusti 16, 2011 | Svara

  2. Sicken vacker bild du fixade till då!
    Harmonisk balans mellan mark och himmel. Rauken till vänster ramar in det hela snyggt.
    Tvillingraukarna finns där också🙂

    Bra jobbat!

    Om en vecka hoppas jag vi kör din sista behandling!

    Kommentar av Janne Arleklint | augusti 15, 2011 | Svara

    • Visst var det trevligt att åka omkring och gå ner och kolla på några av raukfältet. Synd på ljuset och alla andra som var där😉 Jag tror maj eller sep skulle vara bra tid att åka dit nästa gång, om jag mår bättre🙂

      Kommentar av sonjac | augusti 16, 2011 | Svara

  3. Jag saknar Fårö enormt. Särskilt Langhammars.

    Har tittat igenom i din blogg några sidor, fantastiska bilder på blommor, bärfisar och andra insekter.🙂
    Trist att läsa om din sjukdom däremot… du måste ha det riktigt tufft. Och inte så lite heller.

    Många kramar från Mullsjö.

    //M

    Kommentar av Malin H | augusti 16, 2011 | Svara

    • Åh jag skulle vilja åka dit igen när det inte är turistsäsong. Det var så mycket folk överallt och läskigt ljus, antingen för mycket sol eller så för lite🙂 Maj eller sep tror jag skulle vara fint.

      Jo det är lite jobbigt nu, men jag kommer att piggna till lagom till det är dags att skotta snö igen😀

      Kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | augusti 16, 2011 | Svara


Kommentera

