Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Jag gissade rätt

En läkare från Radiumhemmet ringde och väckte mig i morse🙂 Jag gissade rätt, mina vita blodkroppar är för låga men kan hinna hämta upp sig till måndag. Så jag åker in en dryg timme innan planerad behandling för ett nytt blodprov. Är provet inte tillräckligt bra så skjuts behandlingen upp igen. Jag ska också ta de återstående sprutorna (3 st) efter behandlingen för att få upp blodvärdena lite snabbare. Jag är ju infektionskänslig när de vita är för låga och snart drar höstförkylningarna in över landet.

Min värld är så liten nu när jag är sjuk och går på behandling. Minsta småsak blir stor och finns det ingen färdigskivad blodpudding i kylen kommer jag av mig😉 Jag måste tvinga mig själv att komma igång med varje småsak, som att skiva blodpuddingen eller duscha. Igår lyckades jag i alla fall motivera mig att släpa fram dammsugaren. Det fanns inget alternativ längre, någon måste flytta, jag eller dammråttorna. Jag skulle kunna ta hyra av dom kanske, de tar så stor plats😉 Men nu lyckades jag vräka dom😀
Nästa problem är att det inte finns någon blodpudding alls i kylen just nu… det känns jobbigt att jag måste ta cykeln till affären. Jag skulle kunna äta mackor, kanske steka ett par ägg. Dessutom ser det ut att börja regna och kanske åska… jag tror jag tar min cykeltur senare😉

Jag orkar i alla fall bevaka min rudbeckia som står två meter från ytterdörren. Dom där snygga bärfisarna fascinerar, vill ha bättre bilder. Den nedan är inte bättre men jag ger mig inte. Det ska bli bättre.

augusti 12, 2011 - Posted by | blommor, insekter, sjuk

1 kommentar »

  1. Bärfisar vackra men luktar så illa om man råkar ta i dom:( !
    Den här väntan man tvingas till tar massor av kraft o energi, pust!! Jag har också vräkt mina dammråttor idag;-)
    Den där ringblommebilden skulle jag kunna tänka mig i större format som tavla!
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | augusti 12, 2011 | Svara


Kommentera

