Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Medeltidshotellet i Visby

När Janne och jag var på Gotland sov vi en natt på Medeltidshotellet inne i Visby, ett stenkast från domkyrkan. Det var supermysigt. Här ovan sitter Janne och dricker ett glas mjöd. Vi var ju tvungna att prova, det smakade mest som ett gott maskrosvin.
Dom ska ha en underbar frukostbuffé men den hann vi inte med då vi skulle åka rätt tidigt med färjan tillbaks till fastlandet.

Så här såg delar av vårt rum ut. Sängarna var de mest bekväma jag någonsin sovit i, bättre än min egen och tom med bättre än den ”luftmadrass”  jag fick på Karolinska en gång, som pumpade in luft efter kroppsvikt och rörelse.
Rummet var väldigt litet men funktionellt och mysigt. Badrummet minimalt men fräscht i mörkt grått kakel/klinker överallt och handdukstork.

Frukostmatsalen

 

augusti 3, 2011 - Posted by | ditt och datt, Gotland, reklam

2 kommentarer »

  1. Oj oj oj… vad häftigt det ser ut på hotellet. Jag gick in och kollade på deras hemsida och gillade det direkt. Temarummet med badkar fick mig genast att tänka på du vet vad eller hur?😀
    Kram

    Kommentar av CD | augusti 3, 2011 | Svara

    • Ja visst ser det coolt ut. Vet vad du menar med badkar. Bilderna på rummen på deras sida är så läckra. Det var väldigt synd att vi inte hann med deras frukost, den såg kanon ut. Såg du rummet med hörnbadkar och sängen två steg upp? Oj, oj!
      Sängarna kommer från Carpe diem😉 (http://www.carpediembeds.com/hem).
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 3, 2011 | Svara


Kommentera

