Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sprutor och annat

Janne vid Gamle hamn, Fårö, Gotland

Ja nu har jag fått två sprutor som ska stimulera blodbildandet. Fick dom i fredags och söndags. Jag fick inga speciella biverkningar, var lite orolig att jag skulle få väldigt ont i kroppen. Det är en vanlig biverkning såg jag, men jag klarade mig. Det kan vara så att det är större risk att få det om man får fler sprutor.

Idag var ASiH hos mig och tog blodprov, mellanprovet. Jag struntar i att ringa och kolla vad det visar. Nästa blodprov däremot är mer intressant, det ska jag ta tors nästa vecka. Sen ringer en läkare från Radiumhemmet på fred fm, och om blodprovet är ok får jag den sjunde och sista behandlingen på måndagen efter, 15e är det då. Jag hoppas verkligen att de vita blodkropparna är ok då.

Men jag är trött och sliten, sover mycket och har lite småont här och där. Efter sjunde behandlingen ska det bli bättre. Hoppas förstås på att cancern håller sig borta lite längre än förra gången ( 9 månader). Det börjar kännas lite väl jobbigt både psykiskt och fysiskt nu.

Idag har jag fixat med mina akvarier. Det har länge känts väldigt jobbigt med dom, jag orkar inte sköta dom som jag ska och har fått massvis med alger i några av dom. Jag hade väl 16 akvarier som mest, nu är de nere i åtta och det känns väldigt bra. Ev lägger jag ner ett av de större också, men jag väntar lite till först. Ska prova med att byta alla lysrör först. Jag har inte gjort mig av med några fiskar, utan har placerat om dom i befintliga kar.

Raukfältet vid Gamle hamn, Fårö, Gotland

 

augusti 1, 2011 - Posted by | sjuk

8 kommentarer »

  1. Snygga raukar😀
    Kram

    Kommentar av CD | augusti 2, 2011 | Svara

    • Kommer du ihåg om du var vid Gamle hamn då du var på Fårö?
      Kram!

      Kommentar av sonjac | augusti 3, 2011 | Svara

      • Det är möjligt att vi var där men det vrkte ju ner med regnet så vi stannade bara 10 minuter. Så lång tid som det tog att ta de fotografier jag visade dig.
        Kram

        Kommentar av CD | augusti 3, 2011

      • Just det ja, om du var nere vid raukfältet i 10 min på ett ställe så var det inte här. Det här fältet är väldigt litet, dina bilder visar ett mycket större raukfält. Det ligger nog längre norrut tror jag.
        Kram!

        Kommentar av sonjac | augusti 3, 2011

  2. Ska ner på stan men behöver nog rauka mig först!😉

    Steffe

    Kommentar av Steffe | augusti 3, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Fy på dig Steffe, nu höll jag ju på att frusta ut en klunk kaffe över tangentbordet😀

      Kommentar av sonjac | augusti 3, 2011 | Svara

  3. Håller verkligen tummarna för att cancern ska hålla sig borta nu!

    Kommentar av Anna | augusti 3, 2011 | Svara

    • Ja det gör jag med, i alla fall längre än förra gången.

      Kommentar av sonjac | augusti 3, 2011 | Svara


Kommentera

