Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Rabatten 25e juli

Nu har jag sovit några dagar, 10-11 timmar/natt. Det känns skönt. Rabatten ser ut såhär, igår, röd rudbeckia, mörkt nattljus?, purpurklätt, phlox och några bolltistlar.
Lavendeln bland plattorna håller på att blomma över nu. Jag har plockat in några buketter som hänger på tork.

På fredag och söndag ska jag få sprutor som ska stimulera bildandet av vita blodkroppar. Jag fick hämta ut dom från apoteket och förvarar dom i kylen. Jag ska ha två sprutor men det fanns bara fem som minst i en förpackning, och dom är superdyra. Dumt tycker jag att man inte kan köpa dom styckvis. Nu hamnar dom inom högkostnadskortet, men ”någon” betalar ju ändå via skatten och tre st blir över.

Jag läste att man kan få ont som biverkning, fast jag slarvläste lite så jag har inte koll på var man får ont, i ryggraden kanske?

juli 26, 2011 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Vet inte hur många rubeckia jag satt genom åren… dessa vacka blommor ”går” bara inte hos mig :-(…

    Kommentar av Lilla Damen | juli 27, 2011 | Svara

    • Det är märkligt det där, rudbeckia och phlox fungerar mycket bra. Stora blåklockor, prästkragar och andra från det släktet fungerar inte. Dom fryser bort för mig. Det har förstås med jordtyp och hur fuktigt det är på vintern, hur det fryser och tinar på våren, tror jag. Man får prova sig fram.

      Kommentar av sonjac | juli 28, 2011 | Svara


Kommentera

