Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hemma igen

Vi kom hem igår mitt på dagen, det har varit väldigt trevligt men otroligt jobbigt också. Vädret var inte bra, antingen var det fuktig tropikvärme eller regn och åska. Förutom sista dagen/kvällen. Då var det minsann perfekt. Då hade vi tagit in på ett medeltidshotell 100 m från domkyrkan, supertrevligt, och åt middag på en medeltidskrog med autentiska trätallrikar, ”morakniv” och träsked. Oj vad det var gott, annorlunda och trevligt med hur trevlig personal som helst och torr skön lagom värme ute.

När vi kom hem igår ställde vi upp tältet så det skulle blåsa torrt och hängde upp sovsäckar mm, det fick torka några timmar och när jag tagit ner allt, packat och fått upp det på vinden stupade jag i säng vid 17-tiden. Sen låg jag kvar där till idag. Gick bara upp och åt och drack lite.

Jag orkar inte kolla några foton än, men det kommer.

juli 25, 2011 - Posted by | Gotland

2 kommentarer »

  1. Välkommen hem! Förstått av väderprognosen att ni fått uppleva åskväder o annat.
    Vila och smält intrycken. Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | juli 25, 2011 | Svara

    • Ja jösses vilket åskväder vi var med om. Jag har aldrig varit med om en så intensiv åska och många blixtar. Det var extremt låga moln så man såg inte blixtarna från där vi var, men blixtljuset pulserade precis hela tiden och lyste upp molnen. Vi var på hotell då, jag hade nog varit rätt orolig om jag tältat den natten.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 25, 2011 | Svara


Kommentera

