Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Makrofoto med blixt ute idag

Vi cyklade tillbaks till den lilla skyddade ängen vid Säbysjön idag. Det blåste mindre men var mulet. Janne tipsade om att börja fota med lite blixt idag när det var så mulet. Konstigt nog har jag inte provat det så mycket, inte ute. Akvariefoto med blixt brukar jag hålla på med😉

Annars så gick det rätt bra att cykla, jag har ont som sjutton i höger skinka, som svår träningsvärk ungefär, men det kommer säkert av cellgifterna, kroppen blir sliten, känslig och öm. Om jag stannar då och då och tar lite vattenpauser och leder cykeln uppför alla backar så fungerar det. Skönt att komma ut lite med kameran i naturen.

 

juli 16, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

2 kommentarer »

  1. Cool, det var just en sådan insekt som jag såg i tidningen häromdagen. Den ser ut som den försöker att gömma sig bakom ett grässtrå!
    Kram

    Kommentar av CD | juli 18, 2011 | Svara

    • Ja dom är söta, det är inte alls ovanligt att de sitter och gömmer sig såhär.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 19, 2011 | Svara


Kommentera

