Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite fotande

Janne smyger på insekter

Nu har jag sovit väldigt mycket, 10,5 och 11.5 timmar två nätter i följd och är lite piggare. Skumt det där, men det är väldigt vanligt att bli trött av cellgiftsbehandlingar.
Så idag cyklade Janne och jag en liten sväng på Järva på em och kamerorna fick följa med. Det blåste mycket men vi hittade en äng med tät skog runt där det var lä och en del insekter i det höga gräset. Vi höll väl på och fotade en stund tills Janne nästan trampade på en orm, då avbröt vi och cyklade hem😉

Något jag är lite extra orolig för är fästingar. Jag inbillar mig att det är större risk att bli sjuk av dom om man har dåligt immunförsvar? Dom har ju snackat om att TBE ökat, och jag kunde inte vaccinera mig pga dåligt immunförsvar.

juli 15, 2011 - Posted by | insekter

4 kommentarer »

  1. Det verkar vara väldigt lite fästingar i år, i alla fall här. Jag har haft två och katterna har haft 1-2 vardera, på hela sommaren.

    Kommentar av Johanna | juli 16, 2011 | Svara

    • Nej jag har inte haft någon, än. Men det står ju i tidningarna att det är fästingår. Fast jag är mer försiktigt nu, duschar direkt när jag kommit in och byter kläder. Obehagliga djur det där🙂

      Kommentar av sonjac | juli 17, 2011 | Svara

  2. Ont om fästingar? Jag kan skicka upp(?) ett gäng alldeles gratis. Har haft säkert tio stycken i sommar😦. Obehagliga är bara förnamnet… tänker man sedan på att det är en SPINDEL, oh, hemskt hemskt!

    Kommentar av Lilla Damen | juli 22, 2011 | Svara

    • Jag fick min första på Gotland, men hade med en liten fiffig fästingplockare som snabbt och lätt tog bort den, huuu vad läbbiga dom är.

      Kommentar av sonjac | juli 25, 2011 | Svara


Kommentera

