Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ny behandlingstid inbokad

Gammal bild på någon insekt

Nyss ringde radiumhemmets planering och berättade att jag fått tid nästa måndag, 18e kl 10:30. Jag ska vara vid provtagningen en timme före och ta ett nytt blodprov.

När jag fick prata med min läkare igår så berättade hon att man kan få sprutor, dopa kallade hon det, som stimulerar tillverkningen av vita blodkroppar. jag har inte haft problem med det här tidigare och hon var väldigt förvånad att det blev så här. Men jag ska få två sprutor med dopa mellan 6e och 7e behandlingen så ska det inte behöva bli såhär igen.

Janne har bokat om vår Gotlandsresa så vi åker iväg bara en dag försenade mot vår planering, jättebra. Hoppas på lite fina bilder på raukar på Fårö, gärna i dimma och regn😉 Eller varför inte mitt i natten på lååånga slutartiden med kameran på stativ.

juli 12, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Härligt.. jag menar att ni kommer till Gotland i alla fall. Hoppas behandlingen går bra nu som de gjort denna gång eller hur? Har suttit och kollat en massa gamla foton men nu ska jag spela.
    Kram🙂

    Kommentar av CD | juli 12, 2011 | Svara

    • Ja hoppas jag inte mår dåligt efter behandling, vi åker dagen efter det liksom.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 13, 2011 | Svara

  2. Så härligt att ni kommer iväg till Gotland! Jag gillade Fårö mycket när jag var där. Hoppas ni får härliga dagar med lagom väder för att fota o njuta! Ha det gott!
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | juli 13, 2011 | Svara

    • Det ska bli kul att se Fårö, hoppas det blir lite fina fotomöjligheter.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 13, 2011 | Svara

  3. Oj! vilken röd liten insekt. Fint hur strået löper i en fin diagonal och tjusigt soft bakgrund som verkligen lyfter fram insekten som för övrigt komplementerar bakgrundsfärgen fint.
    Gotland spännande, då ser jag framemot att få se bilder från lite gotlands specialare typ ringmur, raukar, Gutens på fårö mm. Trevlig resa!

    /Christer K

    Kommentar av Christer K | juli 14, 2011 | Svara

    • Tack Christer.
      Japp, raukar och Gutefår blir det nog bilder på🙂

      Kommentar av sonjac | juli 15, 2011 | Svara


Kommentera

