Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nytt blod

Gammal bild på Janne men fortfarande rolig🙂 Janne har semester några veckor nu så jag kommer nog inte att sitta och blogga så ofta.
Jag fick i alla fall två påsar blod igår, och redan på kvällen var jag lite piggare. Janne och jag tog en liten cykeltur på Järvafältet.
Det som är lite dumt är att även de vita blodkropparna är för låga, men min läkare tror helt säkert att dom klättrat upp över gränsvärdet till måndag då jag ska få en ny cellgiftsbehandling, nr 6. Det som är jobbigt är att jag måste ta ett nytt blodprov tidigt på morgonen, en timme före jag ska ha behandling. Jag har funderat på vad som blir bäst, om ASiH ska få göra det eller om jag åker in tidigare till Radiumhemmet och gör det på provtagningen där. Det blir nog bäst om jag åker in tidigare, Janne tänkte följa med den här gången också.

På läkarbesöket frågade jag lite jobbiga frågor som snurrat runt i huvudet på mig. Som jag trodde går det inte att säga något precist, men skulle jag bli pensionär skulle det vara väääldigt ovanligt. Så när jag kom hem igen så ringde jag och frös insättningarna till mitt privata pensionsspar. Ringde också och kollade upp en försäkring jag har genom facket, det var positivt men jag ska ringa runt lite till, bl a till min handläggare på FK. Jag fick tag i henne med hon var på väg hem, så jag ringer upp på måndag igen från radiumhemmet.

Annars så kollar jag SMHIs sida varje dag och hoppas på svalare väder, gärna med lite regn så blir gräsmattorna glada också🙂

Det har förstås hänt en väldigt positiv sak också, Janne som är så oerhört gullig och snäll mot mig köpte en Ipad åt mig i UAE, en vit. Så igår startade vi upp den och jag laddade ner några favoritspel som ”Cut the rope” och ”Zen”🙂 Jag ska inte ha något eget abonnemang på den än, men möjligheten finns. Det är väldigt bra om jag hamnar på sjukan, att kunna läsa tidningar, kolla mail, blogga mm på paddan. Den är så liten, lätt och har så bra skärm.

juli 10, 2011 - Posted by | prylar, sjuk

5 kommentarer »

  1. Oj oj, han ser vild ut! Lycka till i morgon och många kramar från mig🙂

    Kommentar av CD | juli 10, 2011 | Svara

  2. Hoppas allt går bra idag
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | juli 11, 2011 | Svara

    • Det blev ingen behandling idag, mina vita blodkroppar hade inte hunnit upp i värde😦 Så nu vet jag inte om det blir någon Gotlandsresa, har inte fått någon ny tid än.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 11, 2011 | Svara

  3. Det har blivit felleverand, här är svalt o regnigt i överflöd. kan du skicka hit värmen istället?
    Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | juli 15, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Japp, jag byter gärna😉
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juli 15, 2011 | Svara


Kommentera

