Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Caelyx och dålig kondis

Min magiker i datorspelt Sims Medeltid😀

Jag brukar inte lägga upp spelbilder på bloggen speciellt ofta. Men nu gjorde jag ett undantag. Det är tur att jag har datorn med mina Simsspel och allt annat man kan göra med en dator. Hålla kontakt med vänner, läsa nyheter och väder, leta efter recept, musik, pocketböcker och annan info mm.
Just Sims Medeltid har jag hållit på med sedan i vintras, det blir ofta några timmar på fm mellan frukost och lunch. Till skillnad från ”vanliga” The Sims3, så har Medeltid ett slut, och jag är nästan där nu. Det känns lite trist, kanske jag spelar om en omgång som jag inte fick full poäng på.

Ok, det jag tänkte skriva om är den här märkliga känslan när blodvärdena går upp och ner rätt snabbt med min cellgiftsbehandling. Jag vågar inte gå på promenader i skogen, eller på andra ställen längre. Jag fick blåsor på ena fotens tår som biverkning, vilket jag skrev om då. Efter det blev det ett uppehåll på tre veckor i behandlingen och sen lite svagare dos på cellgifterna.
Jag har inte fått nya blåsor men är väldigt försiktig. Det som däremot fungerar bra än så länge är att cykla. Inte får jag ont i knäna av det heller🙂 Så jag cyklar minst 30 min/dag. Oftast ner till ICA i Täby Kyrkby. Jag bor på en höjd, Bällstaberg heter höjden, och det är mest nerför till ICA. När jag sen ska hem igen, uppför, det är då jag känner vad blodvärdet, själva Hb, ligger på på ett ungefär. När det är normalt på ca 120-135 är det inga problem alls att cykla uppför med god fart hela vägen, 15 min.
Men när sen cellgifterna börjat påverka HB så det sjunker går det trögare och trögare att cykla i backar. Efter någon vecka så måste jag leda cyklen lite här och där i en del brantare partier där jag susade uppför utan problem tidigare. Jag gissar att mitt Hb ligger på 100 nu.

Denna vecka ska jag ta blodprov på torsdag och träffa min läkare på fredag. Om blodvärdena, speciellt Hb, är hyfsade så får jag min sjätte behandling på måndag, och blir CT-röntgad onsdagen efter.

Janne är i UAE nu, det blev strul då han och hans kolleger skulle ner. När Janne bokar sin biljett brukar han flyga via Doha. Den här gången skulle de flyga via Frankfurt med LuftHansa. På Arlanda blev det problem, en reservdel måste hämtas från Frankfurt och planet blev över sex timmar försenat. Inte så kul för Janne som gick upp före 04 den morgonen. När de kom försenat till Frankfurt hade förstås planet till Abu Dhabi, UAE, redan avgått. Men som tur var kunde de få plats på ett annat plan dit sent på kvällen, så de behövde inte sova över i Frankfurt och de hann till morgonmötet i Abu Dhabi, lite trötta och slitna.

juli 4, 2011 - Posted by | Janne, sims, sjuk

2 kommentarer »

  1. Ikväll kl 23.45 svensk tid är det dags att åka hem till Sverige. Jag landar på Arlanda i morgon kl 09.35.
    Sen är det snart dags för semester tillsammans med dig🙂

    Kommentar av Janne Arleklint | juli 6, 2011 | Svara

    • Ja det ska bli trevligt. Hoppas jag är lite piggare då😀

      Kommentar av sonjac | juli 6, 2011 | Svara


Kommentera

