Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Pollymuffins

Det har varit väldigt lugnt i helgen. Jag hittade ett recept på chokladmuffins med polly i Aftonbladet och provade. Hittade inte de lite mindre muffinsformar jag ville ha, gillar inte de här ”Amerianska” gigantiska formarna men det var det enda som fanns i Jakobsbergs Centrums kassa Konsumbutik (konstigt att den inte konkar?). Det var enda butiken som var öppen på midsommardagen så vi var tvungna att handla där.
Hur som helst blev det rätt bra ändå, fast lite väl stora muffins. Det var gott med några Polly gömda i dom, men nästa gång ska jag lägga dom djupare i smeten i formen. Dom liksom flöt upp lite fast dom var helt täckta från början.

Om man googlar på chokladmuffins med polly får man ca 4000 träffar😉

Annars så har jag och Janne varit ute och cyklat en del på Järvafältet utan kamera. Vad grönt och frodigt det är nu efter regnen. Nattviolerna och pyrolorna har slagit ut, det är fint.

juni 26, 2011 - Posted by | mattips

6 kommentarer »

  1. Hej!
    Låter jättegott! Jag provade efter tips på jobbet att stoppa Dumle kola i muffins. Det var inte heller så dumt!

    Visst här det grönt och härligt ute nu. Det gäller att försöka njuta. Skönt att du orkar vara ute och cykla så mycket.

    Sköt om dig! Vi hörs!

    Kram
    Inger

    Kommentar av Inger Linde | juni 26, 2011 | Svara

    • Åh dumlekola, det ska jag nog prova.
      Kram!

      Kommentar av SonjaC | juni 28, 2011 | Svara

  2. Mmmm…, dom ser mycket goda ut Sonja – jag kanske borde testa att baka en dag :o)

    Kommentar av Tammy | juni 27, 2011 | Svara

    • Nu blev det nog lite för varmt för att baka mer🙂

      Kommentar av SonjaC | juni 28, 2011 | Svara

  3. Jag gillar att Sonja bakar och lagar mat, och jag bjuder igen så gott jag kan med min matlagning.

    Snart blir det semester, då lever vi på norsk frystorkat mat. Det är också suveränt!

    Kommentar av Janne Arleklint | juni 27, 2011 | Svara

    • Sjutton också, jag hittar inte det frystorkade vi borde ha kvar😦

      Kommentar av SonjaC | juni 28, 2011 | Svara


Kommentera

