Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Rosa miniblom


Hoya heuschkeliana

Jag hittade ju en blomma på den rosa lilla porslinsblomman också. Det här är alltså väldigt småvuxna Hoyor, bladen är ca 20 mm långa och blommorna har ungefär samma storlek som blåbärsblommor, som den här rosa liknar, tycker jag.

Mitt högra öga har runnit sedan i lördags. Vete sjutton vad det är, borde väl ringa någon läkare/sköterska och fråga om det går över av sig själv. Det varken känns eller ser irriterat ut men i morse var det väldigt hopkläggat så jag fick blöta upp det.

Jag cyklade ner till Centrum och handlade lite mat igår. Slängde ihop en potatissallad med äpple i som blev riktigt god. Den ska jag göra igen och bjuda Janne på när han kommer hem från UAE.

Jag sov länge inatt också, ända till kl 10. Men innan jag somnade igår låg jag och läste en deckare av Mons Kallentoft, Vårlik. Jag såg att hans femte kommit ut också men väntar tills den ges ut som pocket. Förresten, är det någon som gillar de där storpocketarna som dyker upp ibland? Jag köper pocket, i normal storlek, för att den är billigare och tar liten plats. En storpocket är ju både rätt dyr och otymplig/tung att både läsa och släpa på. Men förlagen tjänar förstås mer pengar på dom.

juni 21, 2011 - Posted by | blommor, sjuk

2 kommentarer »

  1. Så sött! verkligen som blåbärsblommor, luktar?
    Nu ser jag ju att jag inte hittar namnet på den du skicka till mig? Påminn mig!! så ska jag gömma det på ett säkert ställe;-)
    Ang ögat, kan det nog vara så att även slemhinnorna här blir påverkade, kolla med sköterska, har du någon kontaktsköterska? Det kanske finns något du kan droppa i för o lindra.
    Eller har du fått en liten ögoninflamation, du vet jag hade ju det för en månad sedan, vi är ju lite nedsatta i immunförsvaret.
    Pocket ska vara pocket! för en del av vitsen med pocket är ju att de är lätta o packa med sig. Storpocket är tungt! man blir så trött i handlederna;) Hellre två än en stor:-)
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | juni 21, 2011 | Svara

    • Nej dom luktar tyvärr ingenting, men blommorna håller i alla fall lite längre än några dagar. Den du har heter Hoya kanyakumariana, efter den by i Afrika där den hittades i närheten av… för visst var det i Afrika, tror jag. Annars kommer de flesta från Asien, kanske kommer jag ihåg fel. Men namnet är från byn i alla fall.
      Jag är ju inskriven hos ASiH så det är dit jag ska ringa så länge jag är inskriven där. Jag gissar lite själv på ögoninflamation, det borde väl gå över själv tycker jag😀
      Japp, så är det, hellre två små pocket än en stor🙂
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juni 21, 2011 | Svara


Kommentera

