Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tröttis

Rabatten nu, mest brandliljor, gul iris och brinnande kärlek/studentnejlika. Purpurklätt på gång, likaså min smultronjasmin som inte syns på bild.

Nu har jag trillat ner i ”träsket” igen, är kolossalt trött.

Janne och jag var på fest i lördags, till en kollega/chef till Janne. Det var otroligt trevligt, jag hade inte träffat någon av de andra tidigare, ca 50 pers, Janne hade träffat 3-4 st. Men alla var så trevliga, maten kanon, lokalen fantastisk, talen roliga mm och knappt några mygg utanför😀
Det blev dans också efter maten och kaffet, men jag vågade inte testa. Jag hade tunna mjuka strumpor och mina enda skor, fula sandaler, som verkar fungera på mina fötter nu. Men dans med värme och ev friktion på fötterna  vågade jag inte prova.

Vi åkte hem vid 00, då var jag trött och Janne skulle ju iväg till UAE. Så det blev en slö fm hos Janne igår, och när han tog taxin till Arlanda tog jag tåget hem. Jag lade mig 20 och låg och läste en timme, sov till 10,30 i fm, då jag verkligen tvingade mig upp. Jag är fortfarande trött, men det bara är så det är nu.

Vädret är skönt nu, det har äntligen kommit ner en del regn så gräset kommer nog att börja grönska igen. Skatungarna härjar i trädgården, det är tre ungar.

Visst ja, jag ändrade tid för CT-röntgen. Det var inga problem alls, jag kunde välja vilken dag och vilken tid jag vill komma dit. Så det blev ons samma vecka på fm.

Jag började få fingerborgsblommor i gräset framför rabatten, det var vackert så de har fått stå kvar. Just nu är det två färger, purpur som här ovan, och några vita. Den rosa saknas men jag samlade in frön från den förra hösten på ett hygge där jag spanat in en planta med rätt färg.
Det är väldigt mycket bladlöss i år, men också nyckelpigor och deras larver.

Janne ringde nyss, han hade jobbat klart idag i UAE och han och hans två kolleger låg vid hotellpoolen och hade precis beställt in lite mat och en kall öl. Tempen ligger på +42 grader, huuuu vad varmt. Jag berättade att här är det +13 och regnet hänger i luften😉

juni 20, 2011 - Posted by | blommor, Janne, sjuk

5 kommentarer »

  1. Så vackra blommorna är, de har inte tagit någon skada av värmen de fått utstå de sista veckorna.:)

    Kommentar av Ingela | juni 20, 2011 | Svara

    • Nej dom klarar sig bra, dom står mot öster så det blir bara fm-sol där. Och så vattnar jag ordentligt då och då.

      Kommentar av sonjac | juni 20, 2011 | Svara

  2. Brand liljor så spännande och magnifik blomma gillar dess storlek och den sköna färgen. Fingerborgs blommorna var också en skön blommig bils🙂

    Christer K

    Kommentar av Christer K | juni 24, 2011 | Svara

    • Ja visst är de speciella. Jag gillar de här torparblommorna som är tåliga mot torka och ogräs mm.Dom brukar hålla sig friska och fina och återkommer varje år😀

      Kommentar av sonjac | juni 25, 2011 | Svara

  3. blommig bild! skall det vara, slant på tangenterna🙂

    Christer K

    Kommentar av Christer K | juni 24, 2011 | Svara


Kommentera

