Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Röntgen så småningom

Idag kom det ett brev från Karolinska. Röntgenplaneringen har fått en remiss på CT-röntgen på mig efter nästa behandling/kur som är om fyra veckor. Det är kö till röntgen dit just nu så jag ska få göra det på Täby sjukhus istället. Det är ju utmärkt, bara bilderna blir lika bra eller bättre😉 Dit åker jag med tåget på 10-15 min bara, perfekt.

Det är så skönt ute nu, men inget regn än. Dom bara lovar och lovar på SMHI men inte en droppe fast det är mulet och regntungt.

En lösspringande kattskrälle i området har dödat en av skatungarna😦 Som hämnd skrämde de vuxna skatorna upp kattrackaren upp i en hög tall😀 Jag såg den från min altan och hoppades att den inte skulle våga klättra ner på några dygn så skatorna och de andra fåglarna får vara i fred ett tag. Men tyvärr tog den sig ner själv efter några timmar.

juni 14, 2011 - Posted by | blommor, insekter, sjuk

6 kommentarer »

  1. Ser ut som en lilja, men inte är det väl liljebaggar??
    Ta fram vattenslangen o spola efter kattskrället!😉

    Kommentar av Ingela | juni 15, 2011 | Svara

    • Nej det är inga liljebaggar. Dom får vara kvar så länge dom inte börjar äta av mina växter🙂
      Inte hinner jag spola ner kattrackan, den vet att jag inte gillar den. Jag har slängt grus efter den tidigare😀

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2011 | Svara

  2. Förbannade kattskrällar…samma här…det kommer lösa katter o springer framför fönstret både i vardagsrummet och köket och den ena av våra katter Hugo blir ju lite upphetsad och ska bråka med Alex då..ibland blir det ett jäkla liv…inte så kul…jag har alltid vattensprutan redo men de hinner ju undan innan man hinner spruta på dem!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | juni 15, 2011 | Svara

    • Ja jag hinner inte heller med vattenslang, brukar slänga grus efter den.

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2011 | Svara

  3. Lustigt! ja inte att skatungen dog utan att de tog revanch på kattskrället och skrämde upp den i tallen. Intilligenta fåglar😉
    Härlig bild på Vallmo (1:a bilden för det är väl vallmo) härliga färger på blommorna, snyggt med en i skärpa och nr2 i lätt oskärpa ger fint djup…
    /Christer K

    Kommentar av Christer K | juni 16, 2011 | Svara

    • Kråkfåglar är riktigt smarta, det har jag sett tidigare också. jag gillar dom mycket. Såg till min glädje att det finns två levande ungar kvar än.
      Jo det är en vallmo, självsådd. Jag har ingen aning om vad den heter, den är inte så stor och har lustig färg. Det måste väl ha kommit in som frö med något djur kanske. Kul att du gillar den😀

      Kommentar av sonjac | juni 16, 2011 | Svara


Kommentera

