Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Spännande utställning i Bergrummet 2013

Nu är jag hemma från Karolinska/Radiumhemmet igen. Det gick bra med behandlingen trots lite platsbrist. jag blev tillfrågad om jag ville börja behandlingen i en ”stol”. Visst, inga problem, tyckte jag. ”Stolen” var en bekväm liggfotölj som var mycket trevligare än de vanliga sängarna.

Resan dit var mer trasslig. Jag känner mig så pass kry, immunförsvaret är rätt ok just nu, så jag tänkte åka kommunalt. Tåget, Roslagsbanan, gick perfekt men när jag skulle byta till buss vid Östra station kom ingen buss. Varken den jag tänkt ta eller den som skulle komma 20 min senare dök upp. Nu började det bli panik, men då glider en taxi in vid busshållplatsen. Jag står och funderar lite, kikar efter bussen och undrar om taxin väntar på någon som bokat. Efter några minuter frågar jag chaffisen och han är ju ledig. Så jag hann till Radiumhemmet precis i tid för min cellgiftsbehandling nr 5.

På hemväg snappade jag upp en blankett om resegaranti, taxin ska SL få betala.

Nu när jag sitter vid datorn och gick in på DNs sida såg jag detta. Bergrummet under Östasiatiska muséet på Skeppsholmen, Sthlm ska ställa ut ett 50-tal gravföremål från Tutankhamuns grav. Det är ett perfekt ställe att ställa ut på. Jag var där och kikade på Terrakottaarmén från Kina tidigare. Enda abret är väl att utställningen inte kommer dit förrän 2013… jag hoppas jag mår så bra då så jag kan se den🙂

juni 13, 2011 - Posted by | sjuk, utställningar

2 kommentarer »

  1. 2013, klart du ska se den utställningen! och många fler! kram till dig! Det här fixar vi!

    Kommentar av Ingela | juni 15, 2011 | Svara

    • Ja jag hoppas det, måste ta ett mer noggrant snack med min läkare om lite allt möjligt.

      Kommentar av sonjac | juni 15, 2011 | Svara


Kommentera

