Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Läkarbesöksdags

Idag åkte jag till Radiumhemmet för att träffa en läkare. Allt gick bra, jag fick tom komma in lite före tiden, det har hittills inte hänt tidigare. Alla blodvärden såg fina ut, Hb låg på 111 nu och blåsorna på fötterna har torkat in. Men en sak läkaren tyckte var konstigt var att det uppehåll jag fick pga blåsorna var tre veckor. Det brukar inte vara mer än en vecka. Nu ska jag in på behandling nr 5 på måndag, och jag får lite reducerad dos av cellgifter pga blåsorna. Det är också väldigt viktigt att det inte blir något uppehåll mellan femte och sjätte behandlingen. Jag ska bli röntgad efter den sjätte behandlingen och får träffa min ansvariga läkare efter det. Då bestäms om jag ska ha fler behandlingar och hur många i så fall. Max är åtta st.

Jag känner mig rätt låg fortfarande. En del av det kan jag nog skylla på vädret, det är för hett och torrt. För att muntra upp mig bakade jag en kladdkaka häromdagen, den blev perfekt. I skåpet stod en flaska saltlakritssås (till glass) som jag hällde lite av över kakan. Det blev pricken över Iet. Formen som jag gräddade kakan i smorde jag och strödde riven kokos i. Det blev också en höjdare.

Janne håller antagligen på att bli sjuk. Han har ont i halsen och nyser, stackaren😦

Något helt annat är att jag hittat två små knoppar på den största av mina tre sjöborrekaktusar. Jag funderade i vintras på om jag inte ska slänga dom. Det är bara en av dom som blommat och blommorna står bara ett dygn. Resten av året är dom bara taggiga, fula och tar upp plats. Nu ska det bli kul att se om det är någon annan färg på den här med knopparna, om dom inte trillar av i förtid.

Hittade också knoppar för första gången på en liten Hoya som jag fått av Morellen (Hej Maria ;)). Blommorna ser ut som blåbärsblommor, alltid sju små klockor i varje klase. Jag har en sedan tidigare som blommar med rosa blommor. Den här ”nya” ska ha gula blommor. Jag har haft den några år, men dom tar ofta lite tid på sig innan blommorna kommer.

juni 10, 2011 - Posted by | blommor, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

