Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Det växer

Nu har det börjat blomma mer i rabatten. Brandliljor, daglilja och iris är utslagna. Snart börjar studentnejlikan och fingerborgsblommorna och att visa färg.

Alla mina små fröplantor klarade sig, det är iofs inga extremt törstiga växter utan mer ogräsliknande egentligen. Ringblomma, klockfacelia och sömntutor. Men jag är förvånad att de såg så frächa ut. Penséerna har däremot sagt ”adjö” för i år. Jag tror inte jag ska sätta några plantor i de krukorna i år. Det blev inget bra förra året och plantor är så dyrt. Ska jag betala för dom vill jag vara säker på att de håller sig snygga och växer också.

Jag har letat upp lite fakta om ”Winter’s Bone” idag. Boken heter ”En helvetes vinter” på svenska och är skriven av Daniel Woodrell. Den finns på pocket på Adlibris, jag ska nog beställa den och kanske en till av samma författare.

Jag har tvättat tre maskiner tvätt idag och torkat allt ute, trevligt. Men jag hoppas på lite ordentliga åskskurar, det är för hett och torrt ute nu.

juni 7, 2011 - Posted by | blommor, ditt och datt

6 kommentarer »

  1. Så fina dina liljor är! Jag är i Skåne och där tar det några dagar till innan de slår ut. Jag roar mig med att rensa ogräs;-) oj vad det vuxit! En liten åskskur fick vi igår kväll. Ha det gott:-) kram Ingela

    Kommentar av Ingela | juni 7, 2011 | Svara

    • Jag gillar verkligen dagliljor, speciellt den här gamla gula. Den höll på att ta över halva rabatten förra sommaren så jag minskade den betydligt i höstas.
      Här har det tyvärr inte kommit något regn.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2011 | Svara

  2. Ja, nu börjar det bli föööööör varmt men imorgon ska det visst bli åskskurar…det behövs lite omslag i vädret nu så det kyls ner lite…och våren?? Var tog den vägen…guuud så snabbt denna vår gick…jag hann ju inte med att fota allt jag ville i fågelväg…typ…när det är så här varmt håller jag mig inne…var te käftis idag förresten..gick bra! Inga hål och 600 bagis bara…skönt!!
    Förra gången fick jag ju dra ut två tänder…mindre skönt!
    Så nu slipper man det ett år!!🙂

    Skrivs!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | juni 7, 2011 | Svara

    • Jag håller med dig, det är för varmt. Men det är skönt att slippa snödrivorna och kylan i vintras.
      Vad skönt att det gick så bra hos käftis. Det kan ju bli precis hur dyrt som helst.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2011 | Svara

  3. Varma hälsningar från Anette Sjöstrand och Matts Jenelius

    Kommentar av Anette Sjöstrand | juni 8, 2011 | Svara

    • Tack vad gulliga ni är. Hoppas ni har en fin sommar😀
      Kram!

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2011 | Svara


Kommentera

