Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vardag igen

I morgon börjar Janne jobba igen efter en ledig vecka. Han kommer att vara i Linköping rätt stor del av veckan, och jag återgår till mitt fnulande hemma med akvarier, krukväxter och trädgård. Få se om utekrukornas växter har överlevt. Har dom inte det så sätter jag inget nytt.

På torsdag är det blodprov som gäller och på fredag ska jag in till Radiumhemmet och träffa en läkare som ska kolla mina fötter (blåsor) och godkänna nästa behandling. Jag är säker på att det blir en behandling men har inte fått veta vilken dag den är planerad till, antagligen påföljande måndag.

Det blir intressant att se vad blodprovet visar. Jag har ätit blodpudding regelbundet till lunch en tid nu, och någon citrusfrukt till. C-vitamin ihop med järn befrämjar upptaget medan kaffe, thé och mejeriprodukter är dåligt. Dom får man vänta med några timmar. Det lärde jag mig då jag var blodgivare.

Janne och jag tittade på den bra film igår, Winter’s Bone. En långsam och ruggig historia som man också skrattade åt/med. Det var länge sedan jag såg en sådan ruggig samling människor som var ”the bad guys”, några spelade banjo också😉. Huvudpersonen var suverän, en väldigt ung kvinna som i filmen skulle vara 17 år.

juni 6, 2011 - Posted by | filmer, insekter, sjuk

2 kommentarer »

  1. Den boken ligger i mina att-läsa-högar

    Kommentar av mariasbokliv | juni 7, 2011 | Svara

    • Ja jag ska nog läsa den också. Tror att boken som vanligt är bättre, även om filmen var bra.

      Kommentar av sonjac | juni 7, 2011 | Svara


Kommentera

