Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Framskjuten behandling

Jag pratade med en läkare från Radiumhemmet idag. Hon tyckte att alla mina blodvärden var lite väl låga, och när jag berättade om blåsorna på tårna sköt hon fram behandlingen. Jag ska få en läkartid nästa vecka, gissningsvis på mån eller i alla fall i början på veckan. Jag ska ta nya blodprov strax före och då ska en läkare titta på mina blåsor och kanske godkänna en behandling, den femte. Både läkaren och jag tycker det är lite märkligt att jag får blåsorna nu, tre veckor efter senaste behandlingen. Det ska inte finnas kvar några cellgifter i kroppen nu den sista veckan av de fyra som är perioden mellan behandlingarna. Jag har inte haft några hudproblem hittills.

Nu går jag omkring hemma barfota och när jag tog en cykeltur till affären hade jag bara luftiga sandaler på fötterna. Men jag är lite rädd att jag ska slå emot någon möbel och punktera en blåsa eller två. Jag vill helst att dom håller sig hela så jag inte får en infektion också. Det skulle inte vara så bra nu när immunförsvaret är dåligt.

Idag har jag ätit blodpudding, ska nog fortsätta med det till lunch så kanske Hb går upp raskare.

maj 23, 2011 - Posted by | sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

