Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Läbbig biverkning

Nu har jag fått biverkningar av cellgiftet Caelyx. Igår kväll när jag lagt mig kände jag att jag var väldigt öm på utsidan av höger stortå. Tände igen, kollade och såg en liten blåsa. Idag har jag ett flertal blåsor på bägge sidor om stortån och tån bredvid, fort kom dom. Som tur är ska jag prata med en läkare från Radiumhemmet i morgon fm, få se om det går att göra något för att lindra det här eller om jag måste dras med det.

maj 22, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. 😦 så var du där! Tyvärr känner jag igen det! Smörja, smörja och sedan får man vara väldigt försiktig med friktionen. lagom stora skor o som är luftiga. Jag var så här en period under armarna, men det var ju vinter o mycket tjocka kläder.
    Kram Ingela
    PS Jag är alltså hemma igen;)DS

    Kommentar av Ingela | maj 23, 2011 | Svara

    • Ok, tack för tipset. Jag sitter med luftiga sandaler nu och det känns bättre då. Jag får nog hoppa över promenerandet och cykla mer när jag ska någonstans.
      Ska ta mig till affären så fort min läkare ringt, tänker handla blodpudding och en sådan där grön påse att skicka plantor i😉

      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 23, 2011 | Svara

      • Tänk inte på påsen! Just nu är det egenvård som gäller!Sköt m dig!!Kram

        Kommentar av Ingela | maj 23, 2011

      • Jag ska ändå till ICA och handla blodpudding😉 Men dom är lite dåliga på postgrejerna, jag kollar med dig när innan jag postar🙂

        Kram!

        Kommentar av sonjac | maj 23, 2011

  2. Åååh som om det inte vore nog … *blåser* på tåna …. *kramar om*

    Kommentar av Iréne Södergren | maj 25, 2011 | Svara

    • Dom är inte så roliga precis. Jag måste försöka vara så försiktig så det inte kommer fler.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 26, 2011 | Svara


Kommentera

