Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kört ihop sig lite

I morse var en syster från ASiH hos mig och tog blodprov. Jag hade inte en tanke på att det skulle vara något strul med det men nyss ringde dom därifrån. Provsvaren hade kommit och jag har för lågt Hb, 91, för att få behandling utan att ha fått ett par påsar blod. Så jag ska få det i helgen. Vi får se hur det blir sen, jag ska ha telefonkontakt med en läkare från Radiumhemmet på måndag fm. Hon/han ska godkänna behandlingen utifrån blodprov mm. Behandlingen är inplanerad till tisdag fm. Antagligen blir det så att jag måste åka in några timmar tidigare på tisdag och ta ett nytt blodprov före jag får behandling. Jag som var så glad att jag inte behövde vara där före 11,15.

Trombocyterna låg lågt också, men inte katastrofalt. Däremot var dom riktigt, riktigt låga den 10e maj då jag tog blodprovet innan. Jag tyckte att jag mådde rätt ok så jag ringde aldrig och kollade provsvaren. Men det är ju rätt bra att veta om just det värdet är lågt, det har med blodets levringsförmåga att göra.

Roligare saker, jag tog ut cykeln en sväng. Fotade lite och plockade några liljekonvaljer. Dom är utslagna nu. Lupinerna börjar slå ut i vägkanten och jag såg en utslagen midsommarblomster. Hittade även utslagna skogsstjärnor och såg, och hörde, två tornseglare. Nu är det sommar när dom kommit 😀

maj 20, 2011 - Posted by | blommor, insekter, sjuk, vårtecken 2011

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

