Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Slit och släp

Min rabatt idag

På fredag är det dags för blodprov igen, nästa måndag ska jag ha läkarkontakt på telefon med Radiumhemmet inför behandling nr 5 nästa tisdag. Tiden går, måste komma ihåg att fråga lite om biverkningarna som sendragen i fötterna och om mitt knäonda kan vara en biverkning.

Jag klippte gräset idag för första gången. Det var ganska torrt, jag tog lite Ipren och Panodil ett tag innan så det gick hyfsat att klippa. En sak jag måste kolla upp är när man ska göda gräset första gången. Jag har för mig att det inte får vara för kallt.

Jag har matat alla fiskar och ska diska, sen är väl alla ”måsten” klara, men jag borde ta mig till affären lite senare och hoppas på att det finns ätmogen avocado och bananer. Kanske finns melon som inte kostar skjortan också?

I går tittade jag på en DVD-film jag haft liggande ett tag, 9 av Tim Burton. Det är en animerad film om nio trasdockor som fått liv efter att hela mänskligheten tagit död på sig själva i krig. Den var rätt bra och gav lite att fundera över. Dessutom läser jag om 1984, som är lite på det temat, jordens undergång typ… nästan i alla fall.

Rådjuren gav sig av efter jag strött ut blodmjöl och det börjat grönska i naturen så de hittar annat att äta. Tulpanerna klarade sig till skillnad mot snöklockorna.

maj 17, 2011 - Posted by | blommor, sjuk, vårtecken 2011

6 kommentarer »

  1. Du är en kämpe. Styrkekramar till dig!

    Kommentar av Agneta | maj 17, 2011 | Svara

    • Hejsan! Klickade in på din blogg och fastnade 🙂 Jag lägger till den i min blogglista.
      Många styrkekramar tillbaks till dig 😀

      Kommentar av sonjac | maj 18, 2011 | Svara

  2. Vilket sammanträffande! Jag läser faktiskt 1984 just nu också – för första gången (och på engelska). Läste George Orwells ”Animal Farm” precis innan och tyckte om den så mycket att jag bara var tvungen att läsa 1984 också. Jag tycker jättemycket om den också. Gillar tänkvärda böcker. 🙂

    Du får ha det så bra och hoppas att dina biverkningar inte blir alltför jobbiga.

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | maj 17, 2011 | Svara

    • Vad märkligt, jag har läst ut den nu. Vet inte riktigt vad jag ska läsa om nu, kanske någon pocketdeckare, Nesser kanske.

      Jag är rätt tålig och envis, försöker att inte tänka så mycket på biverkningarna men vill ha dom nedskrivna här på bloggen så jag kan gå tillbaks och kolla hur det var och jämföra.

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | maj 18, 2011 | Svara

  3. En hälsning från ett saltstänkt Varberg.Friska vindar! Men ett skådespel med hav i ständig förändring.
    Kram Ingela

    Kommentar av ingela | maj 17, 2011 | Svara

    • Bo vid havet, eller en sjö, är en gammal dröm… men det blir aldrig av.
      Ska bli kul att höra hur det var 🙂

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | maj 18, 2011 | Svara


Kommentera

