Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Grön sandjägare

Idag är det lite omväxlande väder med solglimtar och regnskurar om vart annat. Jag tog en sväng i skogen med kameran för att kolla om de gröna fina skalbaggarna jag hittade förra året syntes till. Det gjorde dom, grön sandjägare heter dom och är väldigt snabba. Den jag fick syn på som jag lyckades fota verkade lurpassa på en liten grön fjäril som satt på marken. jag var beredd med det hände inget och fjärilen flög iväg. Skagbaggen satt kvar ett tag så jag hann fota lite på den. Kolla käkarna på nedre bilden, tänk om skalbaggen var två meter lång… vilket rovdjur 😉

Jag tog Ipren och Panodil innan jag gick ut, för knäna. Då funkade det hyfsat att gå lite. långsamt.

maj 16, 2011 - Posted by | insekter, sjuk, vårtecken 2011

4 kommentarer »

  1. Tur att den inte är så stor. Så här på bild ser den riktigt fin ut. Jag gillar benen på den som ser ut att vara hälften röda och hälften gröna. Behöver jag säga att bilderna är fantastiska som vanligt? 😉 Härligt att du kan slippa lite av värken med värktabletterna.
    Grattis på namnsdagen i efterskott (igår).
    Kram!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | maj 16, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha 🙂
      Vad lustigt, jag hade inte sett att benen är tvåfärgade. Det är snyggt.

      Kommentar av sonjac | maj 16, 2011 | Svara

  2. Åhhhh snygga bilder…synd att man inte kan se, klicka upp bilderna i större storlek…undre bilden hade jag velat detaljstudera käkarna…ser häftigt ut!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | maj 16, 2011 | Svara

    • Tack Steffe. Dom ser lite elaka ut tycker jag 😉

      Kommentar av sonjac | maj 16, 2011 | Svara


Kommentera

