Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fint besök

Jag har sett rödstjärtar bakom mitt hus lite från och till. Idag framåt kvällen såg jag ett par som jagade varandra. Dom såg lite olika ut så det är nog en hane och en hona. Det här borde vara honan som hälsar på i fågelbadet.

Hanen blev inte så bra på bild, det gick lite fort och hade en skum inställning på kameran som inte fungerade så bra så det blev alldeles för överexponerat. Men man ser lite av hur han ser ut i alla fall där han stannade till på mitt klädstreck en kort sekund.

maj 11, 2011 - Posted by | fåglar

3 kommentarer »

  1. Så vackra, Jag brukar höra hanens sång tidigt på morgonen innan andra fåglar vaknat Fågelbad ska en trädgård ha:)

    Kommentar av Ingela | maj 11, 2011 | Svara

    • Japp, och skator som skvätter ur vattnet varje dag 😉

      Kommentar av sonjac | maj 11, 2011 | Svara

      • :)Jag har duvor som tar för sig i mina, de kan skvätta må du tro!

        Kommentar av Ingela | maj 12, 2011


Kommentera

