Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite irriterad idag

Väldigt många kronblad på den här vitsippan som jag fotat på Järvafältet nära Säby Gård. Det var en hel tuva med likadana mitt bland de med vanligt antal kronblad.

Nu har jag fått hem min stationära dator igen, och den fungerar fint. Snabb och trevlig, men lite tom 😉 Jag bad dom som skulle laga den att rensa ur allt och installera Windows7 på istället för Vista som jag hade tidigare. Vad jag inte tänkte på var att jag hade Elements på den. Igår när jag satt och anpassade datorn till mig, installerade Firefox bl a och en snygg personas samt skrivbordsbild, och Elements blev det problem. Elements fungerade först, men i morse gick det inte längre. Jag fick ett meddelande att jag hade installerat den på två datorer redan och måste avinstallera en först. Det är ju bara det att allt som fanns på ena datorn, den stationära, är borta med vinden. Den andra, enda nu, som Elements ligger på är min laptop. Vad händer om den dör då? Jag ska kolla om jag inte hittar något nummer till någon kundtjänst/support så jag kan fråga om det ska vara så här.

Annars så känns det bättre i magen idag. Lite ”anfall” har jag fått men inte alls lika ont eller ofta som tidigare. Min läkare från ASiH ska ringa i veckan, kanske på måndag hoppas jag, så får jag diskutera det här ordentligt.

Janne kör dubbla Nikonkurser på Folkuniversitetet idag så jag är hemma hos mig, men jag fick med en smaskig matlåda, tjälknöl och potatisgratäng 😀

maj 8, 2011 - Posted by | elements 9, sjuk, vårtecken 2011

6 kommentarer »

  1. Man kan ringa till Adobe så avregistrerar de den ena på nåt sätt så att man kan installera om sitt program om man behöver. Det är vad jag har hört i alla fall, har inte behövt det själv.

    Kommentar av Johanna | maj 8, 2011 | Svara

    • Åh det skulle ju vara väldigt bra, det ska jag testa i morgon. Jag hade tänkt ringa och kolla med dom. Skulle ju vara sjukt knäppt om man står med två kraschade datorer och inte kan använda programmet. Tack snälla för tipset 😀

      Kommentar av sonjac | maj 8, 2011 | Svara

  2. Ring tii Adobes support precis som Johanna skrev. Jag har råkat ut för exakt samma sak när vi ominstallerat på jobbet. Då glömde vi att avregistrera Photoshop. Bara förklara för dem vad som hänt så fixar de det medan man sitter i telefon. När datorn rasar hinner man ju inte avregistrera precis.
    /P-O

    Kommentar av P-O Gråd | maj 8, 2011 | Svara

    • Perfekt, jag gör det i morgon 😀

      Kommentar av sonjac | maj 8, 2011 | Svara

  3. Vilken härlig bild på den dubbla vitsippan! Mjukt och fint ljus.

    Kommentar av Micke | maj 9, 2011 | Svara

    • Mja, såå mjukt var nog inte ljuset. Men blommorna ser märkliga ut. Jag har nog aldrig sett dubbla tidigare.

      Kommentar av sonjac | maj 9, 2011 | Svara


Kommentera

