Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tågstölder?

DN har en länk där det står: ”Dolda kameror avslöjar tågstölder”. Jag hade ingen aning om att det stjäls så många tåg 😉 Dom är ju dels inte helt lätta att ”starta”, dels står de ”skyddade” inne på bangårdar/spår bakom spårspärrar, stoppbockar, växlar mm. He! he! Är det syftningsfel det heter när de inte får fram vad de egentligen menar i texten? 😀

Man borde skicka in det här till Avigsidan, fast det finns säkert där redan 😀

maj 5, 2011 - Posted by | humor

6 kommentarer »

  1. Låter inte riktigt klart det där 😀 men har du sett vilken debatt det blivit? Facket snackar om att folk blivit kränkta på integriteten och upprörda av att ha blivit filmade men är det inte bättre att de fick tag på dessa tjuvar istället. Vi blir alla filmade nästan överallt… vet man om det kan man fråga. Som den andra som länkade till detta skrev just det, bättre att de skyldiga blev fast än att hela kåren misstänks för stöld. 🙂

    Kommentar av CD | maj 5, 2011 | Svara

    • Jag tycker väl både och. Jag gillar inte att det filmas överallt. Visst, man kan tycka att har man bara rent mjöl i påsen osv. Men vad vet man om hur filmer sparas och vem som kollar på dom senare, något som varit ”tillåtet” kan vara ”förbjudet” senare osv. Det finns så oändligt många aspekter på detta.

      Kommentar av sonjac | maj 5, 2011 | Svara

      • Jag tänkte också på att rubriken var lite knäpp men att jag sedan ville säga något om debatten som blev. Men jag bryr mig inte så mycket så det är väl därför.. men om de hade talat om att de skulle filma så hade de ju inte fått tag på tjuvarna för de hade säkert slutat att ta då..

        Kommentar av CD | maj 5, 2011

      • Visst är det så.

        Kommentar av sonjac | maj 5, 2011

  2. Tänkte snarare på rubriken. Jag visste inte att man stal tåg.

    Kommentar av Per | maj 5, 2011 | Svara

    • Ja det var det jag också reagerade på.

      Kommentar av sonjac | maj 5, 2011 | Svara


Kommentera

