Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Cykeltur i regn

I natt sov jag riktigt dåligt, och så har jag ordentliga kliande blåsor på utsidan på tre fingerleder efter nässelplockningen. Hade jag tänkt efter så skulle jag väl inte plockat just då utan återvänt med sax och handskar senare.

Jag tog i alla fall ut cykeln på en sväng i skogen. Det började regna lite efter ett tag men då fick jag till kul bilder med reflexer i bakgrunden där ljuset reflekterar i vattendroppar på lingonris. Dumt nog körde jag inte med största bländaren, 2,8. Hade jag gjort det så hade reflexerna blivit klotrunda. Nu ser man lite av ändorna på bländarlamellerna så det ser lite kantigt ut.

Janne har handlat alla ingredienser till den middag han ska bjuda på i helgen. Det blir tjälknöl på lamm och till det potatisgratäng 😀

maj 5, 2011 - Posted by | blommor, makro, sjuk, vårtecken 2011

2 kommentarer »

  1. Oj vilken fin bild 🙂 Aj aj då till dina blåsor, det måste vara hemskt att ha, jag hoppas att de försvinner med några knep du fått tips på här. Mamma sover väldigt dåligt just nu också.. tar tablett varje kväll men det är inte så bra nästa dag då. Jag önskar att jag kunde ut och cykla lite men trots nya inlägg så känns det inte bra, jag ska se hur det är nästa vecka och sedan prata med ortopedverkstan igen.
    Kram

    Kommentar av CD | maj 5, 2011 | Svara

  2. Du har inte svårt att hitta trevlig sysselsättning trots regn;) Så vackert!
    Nässelsoppa är vår, men fy för brännskador:(.
    Förstår att Janne fått ordning på spisleveransen efter som det ska lagas mat i helgen. Ha det gott!
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | maj 6, 2011 | Svara


Kommentera

