Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Snö???

Jag sov ca 10 timmar i natt igen, men när jag nyss klev upp fick jag en överraskning då jag sneglade mot fönstret… snö??? och inte så lite heller. Ja, ja… det får väl bli en innedag idag också kanske. Jag hade planer på att ta mig till dammen vid sjön och fånga vattenloppor men det får vänta. Mina fiskar har annan mat också 😉

Jag funderar lite på det här med snön. Tog in en kruka igår för jag trodde det skulle bli minusgrader, en kruka med en pelargon, murgröna och sorbéviol (tror jag de rätt små rikblommande heter). Ska jag ta och lyfta in alla krukor jag sått i som står med fiberduk och ett snötäcke ovanpå tro? Fröna har grott och det finns småplantor under fiberduken men nu ligger snön och tynger ner allt. Det kanske är för sen redan ändå.

Nej om jag skulle t och fixa lite frukost och kolla vad det hänt för nyheter sedan igår.

maj 3, 2011 - Posted by | blommor, sjuk, vårtecken 2011

13 kommentarer »

  1. Snöar tvåkronor här!! blev lika förvånad som du när jag drog upp gardinen.Ingela

    Kommentar av Ingela | maj 3, 2011 | Svara

    • Ja man veeet ju att det inte är helt ovanligt att det snöar på Valborg, men det har ju redan varit liksom 😉
      Men har du snö där nere också, jag trodde nog mer att du fick ett milt vårregn.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 3, 2011 | Svara

  2. Oj vad mycket det var hos dig! Här så smälte snön direkt när den kom på marken trots att det var stora flingor.

    Kram

    Kommentar av CD | maj 3, 2011 | Svara

    • Du bor ju lite mer söderut 😉

      Kommentar av sonjac | maj 3, 2011 | Svara

  3. Ja här snöar det av och till men just nu lyser solen men vi hade inget aprilväder så det är väl det vi har i dag.

    Kommentar av Ingegerd | maj 3, 2011 | Svara

    • Vad jag saknar är några riktiga vårregn. Här har inte regnat alls i år.

      Kommentar av sonjac | maj 3, 2011 | Svara

  4. Oj, vad snö! Det där såg ju inte så roligt ut… 😉
    Sitter här med min nummerlapp nummer 1 och väntar på avfärd till vårruset. Tittar ut genom fönstret och ser att det kommer snöblandat regn. 😦 Solen sken ju för en knapp timme sedan. Nu blev jag allt lite besviken. 😉 Tur att jag har ställt in mina tomatplantor…

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | maj 3, 2011 | Svara

    • Jag hoppas det gick bra med vårruset och att du slapp springa i snöglopp.
      Jag sakanr det där med att springa lopp lite. Det är roligt 😀

      Kommentar av sonjac | maj 4, 2011 | Svara

  5. Vi hade en fantastisk tur med vädret igår. Precis lagom till uppvärmningen innan starten så sprack det upp och det var sedan strålande solsken hela loppet. 🙂
    Ja, visst är det roligt att springa lopp. Jag har inte speciellt bra kondition men det är hela grejen med att springa så många tillsammans som är rolig. Man får ju så bra draghjälp också… 😉

    Du får ha det så bra!

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | maj 4, 2011 | Svara

  6. Roliga bilder på detta lilla bakslag i våren. Fick snö här också men det blev inte långvarigt. Tack och lov 🙂

    /Christer K

    Kommentar av Christer K | maj 4, 2011 | Svara

    • Man vet ju att det inte blir långvarigt med snön. Jag är så nöjd med att det är barmark för det mesta 😉

      Kommentar av sonjac | maj 5, 2011 | Svara

  7. Även om värmen som var i påskas hör till ovanligheterna, är det här bakslaget också rätt ovanligt. Snö i april kan komma, men några dagar in i maj? Vädrets makter verkar något ur balans. Fina bilder av blommorna under snön fick du i varje fall.

    Kommentar av Staffan H | maj 4, 2011 | Svara

    • Jag hörde på radion hur de pratade om bakslag, Radio Uppland, det kan hända att det kommer snö ända in i juni. Men det är sällsynt.
      Själv kommer jag ihåg att det snöat på Valborg när jag var yngre.
      Några år sedan fick jag roliga bilder på blåsippor som stod i snö med snömössor på sig.

      Kommentar av sonjac | maj 5, 2011 | Svara


Kommentera

