Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Seg men solig Valborgshelg

Oj vad jag och Janne har sovit mycket den här helgen. Det är stor skillnad mot förra helgen då vi åkte runt och fotade backsippor, vårlök mm. Det har säkert att göra med min behandling i tisdags och med att Janne haft så mycket att göra på jobbet med resor mm. Nu kan vi ta det lugnt och det känns bra.

Den tråkiga spishistorien kanske ordnar sig på tisdag, vi får se. Vi handlade ett par fina köttbitar ändå igår och Janne stekte dom på sin nya grillpanna medan jag hackade en sallad. Köttet och det andra handlade vi på ICA Viksjö som nog är Sveriges bästa ICA, har jag hört. Jag har aldrig på över 50 år ätit ett bättre kött, oj, oj, oj 😀 Jag tror köttet var butikspackat, det var inte i en sådan där läbbig förpackning med ”skyddande atmosfär” som det varnats för i tidningarna i helgen.

Vi ska försöka komma ut lite med våra kameror i dag, helst i em när ljuset dämpats lite. När jag cyklade lite i fredags på Järvafältet såg jag att liljekonvaljbladen sakta börjat veckla upp sig. Dom är så vackra om man får till en bild i mjukt motljus. Det är en sådan vacker form på dom då de öppnar sig. Jag måste få till några kanonbilder på liljekonvaljblommor i år, och på gullvivor. Bilden ovan är ljuset inte ok på, men visar lite hur jag menar med bladets utveckling.

Är det inte otroligt mycket vitsippor i år?

maj 1, 2011 - Posted by | Janne, sjuk

4 kommentarer »

  1. Ibland måste man ta sig tid att inte inte göra något och bara ta det lugnt. Hoppas att det löser sig med spisen. Vi bråkade flera månader i höstas med en spisförsäljare som inte ville byta vår nyinköpta spis som inte fungerade som utlovats. När vi kopplade in kommunens konsumentombudsman löste det sig direkt.
    Jag har också reflekterat över att det är ovanligt mycket vitsippor i år.

    Kommentar av Micke | maj 1, 2011 | Svara

    • Visst är det så, men ändå lite frustrerande när jag hade så mycket energi förra helgen. Det är bara att gilla läget och vara lycklig över att Janne är så förstående 😀

      Vilket jox med eran spis. trist att behöva bråka i flera månader. Vi hoppas och tror att Janne får sin nya på tisdag.

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2011 | Svara

  2. Jag var ute och ”sprang” i bokskogen i förrgår och då tänkte jag på dig, Sonja. 🙂 Nu är bokarna så där härligt ljusgröna och på kvällen kan det bli ett helt fantastiskt ljus där. Och då ska man förstås ha med sig kameran…vilket jag aldrig har.

    På tal om att springa så måste jag bara nämna en rolig sak. Ska springa vårruset på tisdag och jag var visst väldigt snabb med att anmäla mig. Jag fick startnummer 1!! Lite pinsamt faktiskt. 😉 Nu är det ju inte vårruset så stort just i Halmstad (en av de minsta städerna som har det) men jag läste arrangörerna hoppades på ca 7000 startande. Hmmm…jag tror jag håller för min nummerlapp när jag ”springer”… 😉

    Ta det nu lugnt och njut av våren så mycket det bara går.

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | maj 1, 2011 | Svara

    • Bokskogar är så vackra. Janne och jag har varit till Söderåsen två gånger, en gång på hösten och en på våren. Det är så enormt vackert där. Var det någon som påstod att Skåne är platt 😉

      Hi! hi! Startnummer 1, vad kul. Du kanske kommer i TV eller någon tidning då 😀
      Hoppas det går fint att springa.

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2011 | Svara


Kommentera

