Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Dålig service från ElGiganten

Inte sjutton har Janne fått rätt spis från ElGiganten idag inte. Dom är ruggigt snabba på att dra pengar från ett konto när en kund handlar, sen är det inte så noga med servicen längre.

Janne har en gammal spis som är 50 år, den är inte helt trasig än men det kändes dags att byta ut den. Vi har kollat runt lite då och då senaste åren men inte riktigt hittat vad Janne ville ha, en med häll, rostfri, inget konstigt okänt märke och ska gå på 230V. I förrgår hittade Janne spisen på ElGigantens hemsida. Det skulle gå att få den hemlevererad på em dagen därpå, det lät ju väldigt bra så Janne slog till på den. Någon knapp timme innan leverans ringer posten och berättar att de har en spis som ska levereras. Ja visst, ni ska vara här strax, tycker Janne. Nej, nej… vi levererar bara på fm, vi kan komma som idag. Ok, då…

När spisen levererats, det fungerade och de höll tiden, så började Janne och jag dra av emballaget. Då ser vi att det är ju en 400V-spis, med kontakt för 400V så den är inte felmärkt 😦  Det tar lång tid innan Janne får tag i kundtjänst och först tror dom inte Janne kan läsa vad det står på spisen eller se vad det är för kontakt på sladden från spisen, dom påstår att det visst är en 230V-spis. Till sist föreslår de att de kan hämta den felaktiga spisen om 3-7 dagar… vadå, ska vi ha en spis i den trånga hallen i en vecka, och den gamla i vardagsrummet? Janne ringer och fixar, får tag i en chef och är riktigt envis och påstridig. Senaste budet kom på sms till honom, från ElGiganten. De hämtar den felaktiga spisen i morgon fm… dom vågar inte ringa och prata längre utan skickar sms 😦 Nästa fråga, när får Janne den spis han beställt och betalt som skulle varit här igår?

Själv mår jag lite konstigt, trött och lite lätt illamående. jag var ute och cyklade lite på Järvafältet ändå, men stannade till vid en gammal ödetomt och satt på den gamla husgrunden och läste ut en deckare i solen. Sen cyklade jag tillbaks samma väg, orkade inte cykla runt hela Säbysjön idag. men det kommer nog att kännas bättre i kväll när Janne kommit hem från jobbet 😉

Nu ska jag flytta över lite bilder från min dator som står hos Janne till en extern hårddisk, det känns som jag borde göra sådant oftare 😀

Annonser

april 29, 2011 - Posted by | Janne, prylar, reklam, sjuk

3 kommentarer »

  1. Herre gud vad dåligt av dem! Frågade just dig i ett mail men nu ser jag vad som hände. Jag hoppas att de fixar detta snabbt annars kan ju Janne hota med att han går till Aftonbladet eller Expressen!
    Kram

    Kommentar av CD | april 29, 2011 | Svara

    • Det fixar sig nog, Janne har fått mail från dom och även pratat med dom på kundtjänst igen.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | april 30, 2011 | Svara

  2. Vad trist när det är sådär. Själv fick jag superbra service av Elgiganten när jag hade köpt en iPod på rea som visade sig vara trasig. Det var aldrig något snack, jag fick en ny och ett par extra original hörlurar som plåster på såren för att jag fick åka in extra med den, utan att ens be om det.
    Det beror nog väldigt mycket på vilken person man hamnar hos, men givetvis trist att vissa inte känner ansvar för den firma de jobbar på.

    Kommentar av Anna | april 30, 2011 | Svara


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: