Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

I diket

Janne och jag gick ut och fotade lite blommor i eftermiddags i ”diket” strax utanför där Janne bor.

Vi har hittat utslagna gullvivor idag, helt vilda men på ett ganska skyddat läge.

Jag vet inte varför jag är så förtjust i motljusbilder på vitsippor bakifrån där man ser skuggorna av pistillerna.

Två ganska rosa vitsippor, den främre med en väldigt ful skugga som jag inte såg förrän inne. Slarvigt av mig.

En dubbelexponering som jag borde göra om, göra rätt 😉 Jag gillar den första exponeringen som är bakgrunden med alla vitsippor. Men den andra exponeringen, som är på den stora sippan, borde jag försöka hitta en som är vänd mot höger istället, spegelvänd alltså. Det skulle bli mycket mer harmoni i bilden då.

april 23, 2011 - Posted by | blommor, Janne, vårtecken 2011

4 kommentarer »

  1. Fast i dubbelexponeringen får du ju en snygg diagonal på det här sättet, så jag vet inte om tvrt om varit bättre egentligen.

    Kommentar av Anna | april 25, 2011 | Svara

    • Ja du har nog rätt Anna 🙂

      Kommentar av sonjac | april 28, 2011 | Svara

  2. Härliga sippebilder, håller med det blir lite mera spännande och känns lite mera ovanlig med pistillernas skuggspel. Dubbelexponeringen urtjusig, spännande med detta omöjliga skärpedjup, härlig softhet i bilden som bidrar till att den känns lite drömsk…
    /Christer K

    Kommentar av Christer K | april 27, 2011 | Svara

    • Tack Christer. Just dubbelexponering är riktigt kul att leka med. Jag har experimenterat med två skarpa, där jag dragit i kameran på olika ledder på de två olika exponeringarna, det blir också väldigt speciellt.

      Kommentar av sonjac | april 28, 2011 | Svara


Kommentera

