Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ljuvliga dagar

Jag satt visst gula små irisar i höstas, nu tittar de upp i rabatten.

Det är ljuvliga dagar nu, sol och mysigt, men kallt på nätterna. Jag tror det var nattfrost i natt. Jag lyfter in två krukor med penséer på kvällarna. Visst vet jag att de tål minusgrader, men de är rätt hårt drivna då man köper dom så lite omvårdnad mår de inte dåligt av.

Jag mår fortfarande hyfsat. Det är skönt, har lyckats gå upp några kilo också, det är bra. Jag trappar fortfarande ner på kortisonet, är nere på tre om dagen nu. Det var verkligen märkligt hur hungrig jag blev när jag åt åtta om dagen. Det fanns ingen botten i magen liksom, men nu känns det mer normalt.

Det känns som jag fått lite mer energi, eller i alla fall vilja att göra saker även om jag inte orkar så mycket. Nu köper jag inte färdiglagat utan lagar mat och bakar matbröd. Inget avancerat, strömmingslåda och köttfärssås t ex. Förra veckan blev det en laxgryta med curry och kokosmjölk.

Nästa vecka så ska jag ta blodprov igen, på måndag. På tisdag är det läkarbesök på Radiumhemmet inför min fjärde behandling. Den här gången kommer jag att träffa min behandlingsansvarige läkare och antagligen få veta hur många behandlingar jag ska få. Sen ligger behandling fyra veckan efter, på tisdag direkt efter påsk.

april 15, 2011 - Posted by | blommor, sjuk, vårtecken 2011

4 kommentarer »

  1. hej sonja det var bra att du mår bättre kom din mamma till dig vist är det mysigt ute nu min julia tar studete i år den 1juni
    kram maja

    Kommentar av maja karlsson | april 16, 2011 | Svara

    • Oj är hon så stor nu, studenten. Tänk vad tiden går 🙂

      Kommentar av sonjac | april 20, 2011 | Svara

  2. Gul iris ser väldigt vacker ut. Tur att man läser bloggar när tid finns så man får lite inspiration till trädgården. Den är ett rätt eftersatt kapitel, tyvärr.

    Kommentar av Staffan H | april 18, 2011 | Svara

    • Ett ställe där jag får inspiration är på Bergianska trädgården, gärna vid lite mer udda tider som tidigt på våren. Det är där jag sett irisar och kände förra året att jag ville ha några själv. Jag har ingen aning om hur känsliga de är från år till år, om de återkommer menar jag.

      Kommentar av sonjac | april 20, 2011 | Svara


Kommentera

