Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Blåsigt

Ja nu är det riktigt fint väder. Det har blåst mycket och är kyligt i skuggan men hittar man ett läställe är det mysigt.

Jag tror mina blodvärden är på väg neråt igen. I morgon kommer en sköterska från ASiH och tar blodprov, så kan jag ringa på tisdag och fråga vad det visade. Jag märker det på att när jag cyklar lite så är det så tungt, så tungt om det är det minsta uppför och jag flåsar som sjutton. Syret vill inte räcka till.

Janne och hans lärarkollega har turistat i Dubai idag, eller var det igår? Dom hade fikat vid en stor inomhusskidbacke där det fanns riktig snö. Tempen inne i den enorma anäggningen var +4 grader och det var skidskola precis innanför  de stora fönstren från fiket där de satt.

Dom spanade in det enorma ”tornet” Burj Kahlifa som med sina imponerande 828 meter är väldens högsta byggnad just nu. Det var tyvärr väldigt lång förbokningskö så det fanns ingen möjlighet att åka upp och titta om man inte betalade massvis med pengar. Men det var impoerande från utsidan också.

Så här ser min rabatt ut nu, eller i går morse snarare. Massiv med så lökskott tittar fram, några gula krokusar är utslagna och scillan är på gång.

april 10, 2011 - Posted by | blommor, Janne, makro, vårtecken 2011

2 kommentarer »

  1. Önskar dig en god fotovår Sonja och hoppas du får ta många fina bilder 🙂
    /Jonathan

    Kommentar av Jonathan Björklund | april 11, 2011 | Svara

    • Tack Jonathan, hoppas du har mycket inspiration och får tillfälle att fota mycket du med 😀

      Kommentar av sonjac | april 12, 2011 | Svara


Kommentera

