Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bakar och står i

Långsamt kikar den ena växten efter den andra upp ur jorden. Nu är i princip all snö borta från min lilla tomt, utom högen med salt och grusblandad smutsig snö som snösvängen pressade upp över mina prydnadsbuskar. Jag tror jag ska sätta upp ett staket där i år. Grannarna var smarta och gjorde det rätt fort så nu är det bara jag som får den här smutsiga snöhögen över mina fina buskar. Det finns gott om utrymme att lägga upp snöhögarna i lekplatsen som ligger bara 10 m från min tomt. Det skulle ju bli roligare för ungarna också.

I förrgår kväll satte jag en deg med källarfranska som fick jäsa i kylen över natten. Bakade ut frallorna igår på fm och det blev lyckat. På kvällen gjorde jag bondkakor, gott. Visst är det så att alla kakor som är lite för mörka, missbildade eller fula får man äta upp direkt 😉

Jag försökte ringa min sjukgymnast från ASiH nyss. Tänkte berätta hur mycket bättre jag blivit i ryggen av att göra ryggövningarna 2-3 ggr/dag samt använda balanskudden. Jag behöver inte använda tensutrustningen alls och tänkte lämna tillbaks den. Men hon var på semester och kommer tillbaks om två veckor.

På måndag är det dags för blodprov, då är jag mitt i behandling nr 3. Det ska bli intressant att höra vad Hb ligger på, och hur infektionskänslig jag är. Jag känner att jag blivit påverkad i slemhinnorna i näsan och svalget nu. Näsan känns lite halvtäppt fast den inte är det och jag är rätt hes och tjock i halsen utan att vara förkyld. Jag vet att det är en biverkning, har dessutom fått en liten illvillig självspricka på ett finger. Det är också en biverkning. Jag ska verkligen se till att smörja in händer och hela mig för att inte få hudproblem.

Annars så trallar det på. Jag ser till att ta en promenad eller cykeltur varje dag. Men jag överdriver inte den här gången. Lagom är bäst. Jag mår hyfsat men är trött, ibland har jag lite magknip som går över fort. Men magen, eller snarare tarmarna, är tysta och lugna nu. Jag skriver fortfarande upp allt jag äter och vilka klockslag. Det känns bra att ha koll på det så det inte går för långt mellan. Då har jag koll på att jag tar de tabletter mot biverkningar jag ska också, tre ggr/dag. Det är lätt att missa en gång annars.

april 7, 2011 - Posted by | blommor, sjuk, vårtecken 2011

2 kommentarer »

  1. Att fylla huset med bakdoft är glädje!Jag brukar säga att ingen kan låta bli att dra på smilbanden när näsan fylls av denna doft. Ljuvligt!B-)Och visst ska de som ev blivit ”fula” gå åt snabbt.
    Vi håller tummarna för att ditt HB är ok.Efter den info jag fick om calyx så blir varken immunförsvar eller HB så påverkat. Däremot var det ett pyssel att många gånger om dagen smörja händer o fötter för att hålla dem ok. Jag hade en krämtub stående på flera ställen för att inte glömma.
    Så skönt att du hittat en bra nivå på motionen. Lagom ÄR bäst! För mycket och för lite skämmer allt.
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | april 7, 2011 | Svara

    • Kram tillbaks 😀

      Kommentar av sonjac | april 8, 2011 | Svara


Kommentera

