Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mygglarver och rådjurskräk

Rådjursgodis, fd snöklocka 😦

I morse när jag kikade ut i rabatten såg jag rådjursspår i jorden. Dom hade nafsat lite i några scilla och dragit upp någon liten lök men inget mer… trodde jag. Men när jag senare kikade efter mina snökrokusar och snöklockor i gräsmattan såg jag till min förfäran att rådjurskräket ätit upp dom 😦 Jag trodde inte de där dj-a vidriga djuren åt sådant. Att dom tar tulpaner vet jag, men krokus och snöklockor, helt otroligt. Kunde inte dom jäklarna ha svultit och frusit ihjäl i vintras? Snälla lilla vargflocken som håller till vid nordöstra gränsen på kommunen… kom hit och ät upp rådjuren, snälla 😉

Mygglarver på gång redan

När jag fotade blåsippor med Janne igår såg jag att mygglarverna redan är på gäng. Dom är i perfekt ministorlek för mina småfiskar så idag tog jag håven och en bunke ner till mitt lilla mygglarvsträsk. Fångsten blev god, jag behövde bara ta 4-5 drag med håven. Gissa om firrarna blev förvånade och glada då maten rörde på sig 😀

På baksidan där jag bor spankulerade två ringduvepar omkring. Hanarna var väldigt ivriga och förföljde honorna, bugade sig och bredde ut stjärtarna. Honorna var med skeptiska och skuttade iväg för att få äta lite mer i lugn och ro.

april 6, 2011 - Posted by | akvaristik, blommor, vårtecken 2011

1 kommentar »

  1. Åh, den söta lilla klockan 😦 tycker synd om dig. Kram!

    Kommentar av CD | april 11, 2011 | Svara


Kommentera

