Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Behandling nr 3 klar

Dagliljor med enorm växtkraft i ”skuggrabatten” på baksidan.

Det har gått väldigt bra idag. Behandlingen påbörjades kl 10 och var klar 14,30. Jag mådde bra hela tiden och blev inte trött. Man ”ska” inte bli det av denna behandling. Annat var det förra omgången då jag fick taxol, oj vad trött jag var närmsta dygnet.

Vädret är kyligt med strålande sol så jag tog en promenad från Karolinska, ner mot Hagaparken, höll mot Stallmästargården och gick ända till Bergianska trädgården. Det tog väl ca 55 min i lagom promenadtakt. När jag är fullt frisk går jag fortare men jag tog det lite lugnt nu 😉

Handlade några ampelkedjor på Weibulls och gick och fikade i gamla orangeriet. det blev en latte och en lyxig ost och skinkmacka på något bröd som liknade pumpernickel eller vad det heter. Lite väl mycket hela korn för min mage just nu egentligen men jag ville ha just en smörgås, ingen söt morotskaka, äppelpaj eller dammsugare.

Sen gick jag tillbaks i knappt 10 min till Universitets hållplats och tog tåget hem.

Janne ringde medan jag satt på tåget. Han och några kolleger hade gått 8 km och fotat lite. Så det kommer nog att komma lite bilder på hans blogg så småningom. Men jag vet inte om han kan göra det innan han är hemma igen. Det är bra med honom i alla fall och tempen låg lite uppåt +30 grader på eftermiddagen. Tillbaks tog dom, fyra stycken, en taxi som kostade motsvarade 25 kr. Nu sitter de på en pub och tar en pilsner innan de ska äta på en spansk restaurang.

I morgon planerar jag att ta med kameran och kika lite efter ev blåsippor 🙂

mars 28, 2011 - Posted by | blommor, Janne, sjuk, vårtecken 2011

5 kommentarer »

  1. Barnen och jag har hittat blåsippor idag, bildbevis kommer från de små stackarna som flyter i en äggkopp. Kände inte alls för att ta med kameran när 4-åringen som bäst håller på att lära sig cykla… 🙂 Men jag njöt ändå 😉

    Kommentar av Bonnfrua | mars 28, 2011 | Svara

    • Härligt, jag ska ut och spana lite imorgon. Visst blir man så oerhört glad när man ser de första utslagna. Då är det vår 😀

      Kommentar av sonjac | mars 28, 2011 | Svara

  2. Apropå Daglilja Sonja,

    när mina dagliljor vissnat ner för hösten så fick jag en överraskning. Bakom den, i husgrunden, finns en ventil. Ur den hängde en död orm, jo det är sant, i ormens gap hängde ett skelett typ råttskellett!!! Jag har bilder på dem, ska jag skicka så du får se, det var otroligt!
    *kram*

    Kommentar av Iréne Södergren | mars 28, 2011 | Svara

    • Oj, oj det var det knäppaste jag läst. Vad överraskad du måste ha blivit. Ormen hade fastnat i ventilen och svultit ihjäl med mat i munnen.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 29, 2011 | Svara

      • Javisst, ormar kan ju inte backa pga fjällen vid sådana tillfällen. Mycket mycket annorlunda. *ler*

        Kommentar av Iréne Södergren | mars 29, 2011


Kommentera

