Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Pulverpadda och balansdyna

Här är en av mina favoritgodisar, Franssons Pulverpaddor 😉

Så här ser balansdynan ut. Tjockt segt luftfyllt gummimatrial med nabbar på ena sidan och slät på andra. När man sitter på den så sjunker man ner lite i den och sitter och balanserar och parerar lite smått hela tiden. Motion för ryggen på ett lätt sätt.

Jag har tagit den vanliga promenaden till affären idag, det gick fort och lätt. Igår frostade jag av frysen, det var så kallt ute så det gick bra att ställa ut frysbackarna den tid det tog. Jag borde ha gjort det här tidigare i vintras men bättre sent än aldrig 😉

mars 27, 2011 - Posted by | godis, rehab, sjuk

6 kommentarer »

  1. Hejsan
    Idag har jag sett blåsippor, på väg ner mot sparren.

    Kommentar av Gunilla Kardevall | mars 27, 2011 | Svara

    • Näääääää… det är tidigt, och vid Sparren. Där som det är så kallt. Jag måste gå och titta på mitt tidiga ställe här i närheten när jag hinner. Men det blir inte i morgon, då ska jag till Radiumhemmet och få cellgifter.
      Vad snällt att du rapporterade Gunilla 😀

      Kommentar av sonjac | mars 27, 2011 | Svara

  2. Jag tog en bild på dom! men den kan jag ej skicka tilldej här?
    /gunilla

    Kommentar av Gunilla Kardevall | mars 27, 2011 | Svara

    • Jag har mailat dig så får du min adress 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 27, 2011 | Svara

  3. Var hittar du pulverpaddorna, en försäljare påstod att de inte tillverks längre men jag hoppas att det var fel!

    Kommentar av MariaH | mars 28, 2011 | Svara

    • Jag tror nog dom tillverkas än, jag hittar dom i alla fall där jag vet att de brukar finnas.
      Det finns en godisbutik vid Hötorget, den gatstump där restaurang Hurry Curry och vaccinationscentralen ligger, och en Levisbutik. Jag tror det är typ vägg i vägg med Levis, eller någon annan butik mellan bara.
      Längst in i godisbutiken, i vänstra hörnet rätt högt upp finns paddorna.

      Sen har jag hittat pulverpaddor på ICA nära Märsta station då jag jobbar och på ett godisgrosställe i Veddesta (nära Jakobsberg) nära där Janne jobbar. Där kan man köpa en låda till bra pris, typ 2 kg tror jag. Men jag har bara handlat där en gång för ett par år sedan.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 29, 2011 | Svara


Kommentera

