Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Skype från Abu Dhabi

Nu tar jag ett uppehåll på två dygn med näringsdropp

Nu har jag och Janne Skypat mellan Vallentuna och Abu Dhabi 😀 Så coolt. Jag fick se hur hotellet ser ut och utsikten. Vi provade även när han mellanlandade i Doha sent igår kväll men på den flygplatsen var uppkopplingen för dålig. Nu är klockan ca 06 här och 09 hos Janne. Han ska duscha och sen ska han och kollegerna ner och äta frukost, då får jag följa med ner i matsalen 😉

Jag lade mig 22 igår och vakande tokpigg 05… vad gör man 05 om man inte ska till jobbet liksom… jo man börjar spela datorspel förstås, har ett nytt spel installerat, Sims Medeltid.

Jag ska iväg och handla lite när butikerna öppnar. Bl a måste jag ha tag i en liten klocka till nattduksbordet och batterier. Så det blir nog en sväng till närmsta ElGiganten idag. Bäst att utnyttja det högre blodvärdet innan cellgifterna får det att rasa ner i botten igen 😉

Jag känner mig riktigt ok nu, har ätit frukost och tom kaffe är gott igen. Det har jag inte druckit på två månader.

mars 26, 2011 - Posted by | Janne, sjuk

12 kommentarer »

  1. Jag hoppas verkligen inte ni spyade så långt (förlåt, kunde bara inte låt bli). Jag förstod att det skulle vara skypade.
    Härligt att du känner dig pigg för tillfället, hoppas det går bra för dig att uträtta ärendena.
    Ha en fin helg.
    Kram!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | mars 26, 2011 | Svara

    • Ha! ha! ha! Tack Sanna, jag har ändrat lite nu. Det var uppmärksamt av dig 😀
      Hoppas du får en fin helg du med.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 26, 2011 | Svara

  2. Det måste ju vara ett bra tecken när man är sugen på kaffe och godis… 😉
    Skönt i alla fall att läsa att du mår lite bättre nu.

    Du får ha en riktigt fin helg nu med alla ”näbbar” och andra vårtecken i trädgården.

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | mars 26, 2011 | Svara

    • Japp, och idag åt jag upp all glass som var kvar i frysen. Den har legat där så länge så det var lite iskristaller på den, det brukar aldrig hinna hända när jag är frisk 😀
      Hoppas du får en trevlig vårhelg du med Linda, kram!

      Kommentar av sonjac | mars 26, 2011 | Svara

  3. Ser gott ut men kaffe o godis tror jag går före! 😉

    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 26, 2011 | Svara

    • Det har du rätt i Steffe, och glass 😉

      Kommentar av sonjac | mars 26, 2011 | Svara

  4. Men så skönt att du mår lite bättre och sluppit spy!!! Kan bara konstatera att vi har samma blodgrupp, den näst ovanligaste.
    🙂 Fast mitt blod vill de inte ha längre eftersom jag har haft malaria. 😦
    Hoppas att du får en bra helg med sol och att du får se vad ”näbbarna” blir för nåt. Det är ganska spännande, eller hur!

    Kommentar av Bonnfrua | mars 26, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Har du haft malaria, inte helt vanlig om man bor i Sverige gissar jag. Hur är det, kan man bli helt botad från den? Eller är det olika typer, någon som är mycket svårare än någon annan typ?
      Jag har hört någon säga att AB+ kallas mongolblod ibland. Morsan och farsan är i alla fall finnar och jag tror det är vanligt i Finland med just den blodgruppen.
      Det är superspännande med alla smålökar som är på väg upp. Jag är väldigt nyfiken på de här röda smala rackarna.
      trevlig helg själv!

      Kommentar av sonjac | mars 26, 2011 | Svara

  5. Visst är SKYPE bra! Jag har skaffat mig en flickvänn i Norge och vi har sparat massor av telefonpengar med Skype 🙂

    Kommentar av Anders Keyser | mars 26, 2011 | Svara

    • Ja helt suveränt. Har precis Skypat med Janne när han sitter på hotellrummet i Abu Dhabi och strax ska lägga sig. De ligger tre timmar före just nu.
      Jasså, flickvän från Norge, så trevligt Anders 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 26, 2011 | Svara

  6. Tänkte på en sak med Skype…man kan ju pussas lite om man är på den nivån så att säga!!! 😉 🙂

    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 27, 2011 | Svara

    • Ja det funkar också 😉

      Kommentar av sonjac | mars 27, 2011 | Svara


Kommentera

