Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nehe… tillbaks till KS

Läkaren som skrev remissen till röntgen ringde precis och det ser ut som det finns något som delvis stoppar matpassagen på tunntarmssidan. Så nu ska jag in till KS igen, men jag kunde vänta till i morgon bitti om jag ville och det vill jag. Har ju precis kommit hem och sover hellre i min egen säng än i deras hårda varianter 😉 Fick dit tensen på rätt ställe också 😀

Så jag åker in till akuten i morgon då ASiH tagit bort näringsdroppet och tagit blodprov. Tips från läkaren var att åka in på fm innan akuten blir fullt med folk. Sen blir jag kvar ett par dagar kanske, det ska göras en kontraströntgen för att se exakt hur problemet ser ut och ibland brukar själva kontrastvätskan lösa upp problemet eller så får man ta ett snack med en kirurg om man ska få ett ingrepp.

Alla som läser, håll tummarna att kontrastvätskan löser problemet så jag slipper operation i magen igen 😉

Jag vet inte om jag kommer att blogga då jag ligger inne. Kanske tar jag med min lilla mini-PC. Janne åker till Abu Dhabi på fredag och blir borta en vecka så han kan inte hjälpa mig blogga som han brukar när jag inte kommer åt någon dator 😉

 

mars 23, 2011 - Posted by | sjuk

22 kommentarer »

  1. Skönt att du fått svar, även om det inte blev som önskat. Men det går ju inte och hålla på som du gjort, så nu håller vi tummarna för en bra upplösning;)
    Ta med dina tensplattor, de kan någon göra gott när sängen känns alltför hård:)
    Massor av må gott tankar till dig Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 23, 2011 | Svara

    • Precis vad jag tänkte, tar med tensen. Kan bli riktigt skönt att ligga och mysa med.
      Två gånger har jag haft ”tur” med sängen där. En gång fick jag en Tempurmadrass, det var bättre än innan.
      Andra gången ”tjatade” jag till mig en svindyr luftdriven madrass som man ställer in kroppsvikten på och som har en liten kompressor som håller bra tryck hela tiden. Den var faktiskt bekvämare än min säng hemma, otroligt trevlig.
      Kramar!

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  2. Men nää vilken otur du har! Samtidigt kan det ju vara skönt att få reda på problemet och hitta en lösning. Jag ska verkligen hålla tummarna för dig imorgon.
    Sjukhus är ju verkligen ingen hit så hoppas du orkar ta med datorn så du kan roa dig lite iaf.
    Stor kram till dig och Lycka till!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | mars 23, 2011 | Svara

    • Bara dom hittar en lösning så jag kan äta ordentligt utan att spy så var det värt allt.
      Jo jag tar nog med datorn, det blir lite att släpa på men då kan man läsa nyheter mm som tidsfördriv.
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  3. Jag tycker det är jätte bra att man hittat orsaken till problemet och att man nu löser det!

    Jag räknar med att kunna hjälpa till att skriva i bloggen om det behövs, även om jag är i Abu Dhabi.

    Kommentar av Janne Arleklint | mars 23, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Ja det skulle ju vara coolt om du skrev därifrån 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

      • Inga problem, internet finns ju även där 😉

        Kommentar av Janne Arleklint | mars 23, 2011

  4. Hej Sonja!

    Inte roligt men det är ju bra om du kan få en lösning på problemet.
    Hör av dig om du behöver hjälp med någonting eller bara är pratsugen nu när Janne reser bort.
    Du vet att jag finns, alltid!!

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | mars 23, 2011 | Svara

    • Jag är positiv, dom får laga lite så blir det nog bra.
      Janne och jag har installerat Skype så nu kan vi prata med bild via datorerna gratis när Janne är i Abu Dhabi, och annars med.
      Vi hörs Inger 😀 //Kram Sonja

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  5. Jag håller alla mina två tummar att det går bra på KS.

    Kommentar av Gerhard | mars 23, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha Gerhard 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  6. […] Under Sonjas pågående cellgiftsbehandling har hon fått problem med magen och kräkts en hel del. Idag var hon på röntgenundersökning. Man hittade något i hennes tunntamar som stoppar passagen, så i morgon åker hon in till Karolinska för att få det fixat. Läs mer i Sonjas blogg […]

    Pingback av Sonja åker in till Karolinska! « JANNE ARLEKLINT | mars 23, 2011 | Svara

  7. Jag håller tummarna!

    Kommentar av Johanna | mars 23, 2011 | Svara

    • Tack Johanna, jag tror det blir bra till sist med magen 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  8. Jag håller också alla tummar jag har! 🙂

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | mars 23, 2011 | Svara

    • Tack Linda, det känns fint 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  9. Men det var ju ett nedrans elände att du skall behöva åka in igen! Jag håller tummarna för att det skall lösa dina magproblem i alla fall, så att du slipper dem i fortsättningen!

    /Joakim C.

    Kommentar av Joakim C. | mars 23, 2011 | Svara

    • Ja precis, jag vill ju kunna äta mat, jag gillar mat 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  10. Håller tummarna! Både egna och andras i den mån jag kommer åt dem 🙂

    Kommentar av Fredrik Mörk | mars 23, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Tack Fredrik 😀

      Kommentar av sonjac | mars 23, 2011 | Svara

  11. Här hålls det tummar utav bara den! 😀

    Kommentar av Staffan H | mars 23, 2011 | Svara

    • Juste Staffan, ju fler ju bättre tror jag 😀

      Kommentar av sonjac | mars 24, 2011 | Svara


Kommentera

