Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Åt rätt håll

Igår försvann det sista av snön från mina urnor med lökar. Inget syns där än men snart så. Jag ska flytta dom till framsidan så småningom, där är det mer sol på fm.

I rabatten på framsidan har fler små ”näbbar” visat sig. Bl a det jag nu är helt säker på är krokus. Dom jag fotade tidigare är inte alls krokus utan förmodligen tulpan precis som Ingela trodde, tack 😉

Nu är klockan 08 och jag väntar på att syster så småningom ska komma och koppla mig från droppet. Hon skulle komma lite tidigare men jag har väldigt gott om tid än. Har duschat med droppställningen bredvid nyss, taxin kommer kl 10,10. Konstig tid, jag ville ha den till 10 men måste välja tio i eller tio över. Jag har hört att man kan få olika slags sjukresor inlagda i systemet och kom på att jag hade två äldre med fasta tider. Det är för man ska kunna samåka ev. Ja, ja jag tog den här först, tror nog det fungerar.

Jag mådde rätt bra både igår och förrgår. Hoppas jag gör det idag också, i alla fall så länge jag är på KS eller i taxin på väg hem. Vill inte kräkas. Men om jag inte äter något mer än en smörgås nu till frukost borde det funka.

Dumt nog sade aldrig hon som ringde och berättade att jag fått tid för akutröntgen om jag skulle svälta innan. Men jag gör väl som vid vanlig skiktröntgen. Då ska man inte äta på ett par timmar före och med restid så funkar det bra om jag bara äter lite nu snart. Ska vara där på röntgen kl 11, dricka i två timmar och röntgas kl 13. Jag sitter nog kvar där en stund efter om det finns plats så jag hinner gå på muggen några gånger till innan jag åker hem 😉

Det blir ljuvligt väder om än lite kyligare idag, sen kommer det kallare väder, typiskt… hm, känns som jag upprepar mig nu. Jag har nog skrivit det här igår också tror jag.

1550 tranor vid Hornborgarsjön igår ser jag på transtatistiken, härligt.

2647 sångsvanar vid Tysslingen hittills idag. Det verkar vara fler på inflygning. Härligt det med 🙂

mars 23, 2011 - Posted by | sjuk, vårtecken 2011

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

