Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Röntgen i morgon och tussilago idag

Dom ringde från akutröntgen i morse, jag har fått en tid kl 11 i morgon. Hurra!!! Jag ska dricka vätska i två timmar innan röntgen och det finns inte mycket tidningar där så det var bra om jag tog med något att läsa, snällt att hon berättade det.

När syster med sköterskeelev var här i morse så planerade vi hur vi gör i morgon, jag ska förutom bli av med nattdroppet ta blodprov på fm till nästa behandling. Jag tänker beställa sjuktaxi till kl 10, så är dom bara här och tar bort dropp och tar blodprov före 9 så funkar det. Det ska bli så skönt att få svar på om det är något fel i mage/tarm.

Idag är det sol och +12 grader i skuggan, tog fram cykeln och cyklade till tussilagostället med kameran i ryggsäcken. Jag hade kollat igår när jag gick dit att det inte fanns någon lömsk is kvar och det gjorde det inte. Till affären går det inte att cykla än, vill inte vurpa som min mamma gjorde. Hon fyller förresten 80 idag, grattis mamma! Jag ska gratta henne bättre när jag mår bättre. Men hon vill inte bli uppmärksammad alls. Fast jag vet att hon älskar tulpaner så det ska hon i alla fall få 😉

Vilken är roligast tro?

mars 22, 2011 - Posted by | blommor, makro, sjuk, vårtecken 2011

8 kommentarer »

  1. Hej Sonja, vad tråkigt att du fått återfall, vad är det du ska lära dej?
    Du grejar det säkert, så positiv som du verkar. Jag har blivit beroende av din blogg, så fina bilder och bra skrivet, Tack
    Redan tussilago, ska ut och kika nu.
    Många kramar till dej
    PS; Ska själv till K.S i morgon
    Kram

    Kommentar av Gunilla Kardevall | mars 22, 2011 | Svara

    • Åh vad kul att du läser bloggen. Men vad var det med att jag skulle lära mig? Har jag skrivit något oklart tidigare någonstans?

      Tussilago i Kårsta… hm, var skulle dom komma först tro??? Kanske nere vid Kårevallen i slänten mot åkern bakom fotbollsplanen, om snön är borta där.

      Ja KS är så stort så vi lär väl inte springa på varandra. Men det var lustigt att det är samma dag 😀
      Hälsa hem från mig! Kram Sonja 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 22, 2011 | Svara

  2. Åh, har du redan hittat tussilago? Jag kikade efter det från bilen idag men tänkte att det var för tidigt.
    Snällt av dom att varna om bristen på läsning. Hoppas allt går bra imorgon. Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | mars 22, 2011 | Svara

    • Jag blev väldigt förvånad när jag såg dom först igår. Trodde nog det skulle dröja ett tag till. Vi har så mycket snö kvar än överallt, i stora tunga drivor. Men den här sluttningen var snöfri, som tur var, och väldigt varm och skyddad mot kyliga vindar.

      Kram kram!

      Kommentar av sonjac | mars 22, 2011 | Svara

  3. Håller alla tummar o tår för i morgon!
    Tussilago, så vårigt! Man t o m ser hur solen värmer dem:-)Jag röstar på den sista, men inte för att den är roligast, utan vackrast. Man riktigt ser hur blomman strävar och vänder sig mot solen.
    Även västkusten har haft vårväder idag, men inga 12grader:(
    Kram

    Kommentar av Ingela | mars 22, 2011 | Svara

    • Jag håller i alla fall tummarna att jag inte kräks ner röntgenapparaten 😉
      Har mått ok idag också, hurra, två dagar på raken nu 😀 Iofs är inte dagen slut än, men magen är rätt lugn så det verkar bra i alla fall.

      Vi ska få en fin dag i morgon också men en aning svalare, sen kommer kylan igen med minusgrader. Ja, ja det är på rätt väg i alla fall med stormsteg.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 22, 2011 | Svara

  4. Härligt med ”tusse”, de lyser så fint. Mina snödroppar blommar för fullt och några krokus har också kommit upp mot söderväggen. På norrsidan är det fullt av snö fortfarande. Hoppas det går bra med din röntgen. Själv ska jag in på nästa undersökning den 4 april, då de ska se om nerverna ligger ikläm i höften, eftersom det som går ner i benet inte verkar komma från ryggen (även om det finns ett diskbråck där också). Konstigt om två fel uppstod samtidigt, men jag fick ju världens knuff på jobbet då en person skulle hinna med tåget och sprang på mig, och jag tror att det hände då, men tog några dagar på sig innan själva reaktionen kom, om det blev en inflammation eller så, men det är nästan enda förklaringen idag.

    Kommentar av Anna | mars 22, 2011 | Svara

    • Så du har inte fått någon operation än då?

      Kommentar av sonjac | mars 22, 2011 | Svara


Kommentera

