Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vårtecken och tens

Nu har jag fått mina tensplattor på ryggen, sååå skönt. Sjukgymnasten var här nästan två timmar och visade hur det fungerar samt tipsade mm. Sen pratade vi om träning hemma med gummiband mm och surrade om lite annat. Så nu sitter plattorna och pirrar och pulserar in i mina trötta muskler i… tror det heter ländryggen.

Jag tog en promenad när hon åkte och hittade tussilago. Hade det varit sol hade de varit utslagna. Jag måste ta med kameran nästa gång.

I rabatten på framsidan kikar 4-5 små ”näbbar” fram, vita och röda. Krokus kanske?

mars 21, 2011 - Posted by | blommor, sjuk, vårtecken 2011

2 kommentarer »

  1. Vårdagjämning och första tussilagon:)
    Den röda på bilden ovan är nog en tulpan!
    Det där med tensplattor låter spännande, ska bli intressant o höra forts, vilken verkan de gör.
    Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 21, 2011 | Svara

    • Åh tror du det är en tulpan, kul. Jag ska följa de här småttingarna med kameran. Tror det blir ännu varmare i morgon, skönt 😀

      Hittills känns trensplattorna kanon.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 21, 2011 | Svara


Kommentera

