Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vårdagjämning idag

Min rabatt 20e mars 2011

Så här ser min rabatt på framsidan ut just nu, eller just igår kanske. Det har smällt lite till. Jag skottar upp snö på den på vintern. Det är både för att isolera nederdelen av väggen mot lite kyla som att få vatten och skydd till rabatten nu på våren.

Det var den här rabatten jag grävde om i höstas och satte ner en hel del nya lökar i. Det ska komma upp både krokus och tulpaner. Just tulpaner har jag inte satt tidigare för det var problem med rådjur då jag flyttade in hit för typ 14 år sedan eller vad det är. Nu är området så väldigt utbyggt så jag tror det finns en chans att tulpaner kan få stå i fred, hoppas jag. Jag har lite blodmjöl i förrådet som jag kan strö ut i avskräckande syfte.

Det har börjat komma fram några få små lökskott också precis i kanten dör snön släppt i rabatten, tror det är krokus. Nu går det fort, ingen sol just nu men plusgrader.

Igår var jag hyfsat pigg på fm och mitt på dagen. Sen fikade Janne och jag och åt lite rostat bröd med ägg och ansjovis. Någon dryg timme efter det började min mage packa ihop och jag var tvungen att lägga mig på sängen. Orkade inte sitta upprätt, men det går ju bra att prata ändå 😉

Några timmar senare blev det värre och sen kaskadkräktes jag igen och efter det piggnade jag till och kunde efter lite munsköljning och tandborstning sitta upprätt i soffan och prata igen. Sååå tråååkigt detta är 😦

Klockan nio kom syster och satte näringsdroppet och sen gick jag och lade mig och läste en stund och sov. Det är så skönt med näringsdroppet, nu gör det inget att jag inte får behålla maten. Egentligen skulle jag kunna äta enbart frukost, för det funkar, och sen strunta i att äta resten av dagen kanske. Fast det är tråkigt och jag spyr ju inte riktigt varje dag. Ja, ja jag ska i alla fall in på röntgen i veckan så får vi se om dom hittar något som går att åtgärda.

mars 21, 2011 - Posted by | sjuk, vårtecken 2011

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

