Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trevlig länk till underbara bilder

Öster om Mývatn, Island 2008

Jag hoppas jag får en bra dag idag, mådde hyfsat igår även om jag säckade ihop lite framåt kvällen. Men inga spyor i alla fall tack och lov. Jag ska till Radiumhemmet och träffa en läkare inför den planerade behandlingen på måndag. Vi får väl se hur det blir med det 😉

Min dietist ringde igår och vi pratade en stund. Hon berättade att det mest har med vad blodvärdena visar om det blir behandling eller inte. Men jag är väldigt nyfiken på Hb, som jag inte ringde och kollade upp igår kväll. Orkade inte riktigt.

Dietisten skulle i alla fall rekommendera näringsdropp en eller ett par veckor må-fr. Dessutom ringde syster Mona som var över och tog blodprovet igår och berättade att hon pratat med läkaren och jag ska öka kortisondosen ett tag, någon vecka, för att se om det kan knäcka mitt spyende och illamående. Samt få upp aptiten. Läkaren ska ringa tillbaks till mig idag.

Nu väntar jag i alla fall på taxin, den ska komma om en dryg timme.

Vill ni se de mest fantastiska naturbilder måste ni bara kika in på Tammys hemsida. Jag hade en länk dit tidigare som försvann men nu skrev Tammy så gulligt på min blogg och jag fick länken igen. För att den inte ska försvinna har jag lagt till den i min hemsidelänklista här på bloggen också. Jag njuter speciellt av hennes fantastiska nyckelpige och humlebilder. Grodorna från den hemliga dalen är också fantastiska 😀 Se och njut!!!

Och här är en länk till Tammys syster Jonnas hemsida med massvis med vackra foton där också.

Appropå bilden ovan, kan det vara nyttigt att äta av det där gräset egentligen 😉

mars 18, 2011 - Posted by | Island, länkar, sjuk

8 kommentarer »

  1. Vilka fina bilder, både dina från Island och naturbilderna på Tammys sida!

    Jag snubblade över ett mycket intressant fotoreportage för ett tag sedan om en forskargrupp som gjorde en nedstigning i Nyiragongo-kratern, som har världens största öppna lavasjö. Fantastiska bilder!

    http://www.boston.com/bigpicture/2011/02/nyiragongo_crater_journey_to_t.html

    Jag håller tummarna för att blodvärdena är på väg åt rätt håll!

    /Joakim

    Kommentar av Joakim C. | mars 18, 2011 | Svara

    • SHIT, vilka foton. Jag undrar om det inte är den lavasjön som Jo Nesbös senaste deckare, Pansarhjärta, delvis utspelar sig vid. Någon ”råkade” trilla ner 😉
      Hb på väg uppåt, 101 igår 😀

      Kommentar av sonjac | mars 18, 2011 | Svara

  2. Ja, jag har hennes länk på min blogg och har haft ett tag…tycker hennes bilder är helt underbara…brukar kika in där då och då!
    Hb på väg upp…tjohoooo grattis till det
    🙂 och hoppas att du får en spyfri helg nu…jag läser om ditt spyende och bara lider med dig vilket helvete det måste vara…hoppas hoppas det kommer bättre tider!!!
    Kul att du lägger in lite bilder från Island…du måste väl ha en del att välja på ehhh?

    Ha en bra helg Sonja!!
    Kramisar!!
    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 18, 2011 | Svara

    • Tack, tack Steffe för dina glada ord. Hoppas också på en spyfri helg. Jag tycker det räckte med i förrgår, vilket helskotta det var 😦 Men nu känns det rätt ok.

      Islandsbilder ja, har ju varit där två gånger så visst finns det att välja på. Måste nog leta fram några lunnebilder tror jag.

      Trevlig helg till er med!
      Kramisar Sonja!

      Kommentar av sonjac | mars 18, 2011 | Svara

  3. En helt fantastisk bild!! Helt i min smak. 🙂

    Kommentar av Åke | mars 19, 2011 | Svara

    • Tack Åke, vad glad jag blir att du gillar den 😀

      Kommentar av sonjac | mars 19, 2011 | Svara

  4. Nämen goa underbaraste du, TACK!! ååh, jag blir så jäkla rörd av dig att jag tappar orden Sonja!!

    Tack för att du finns, du sprider så mycket gott på denna jord!!

    Varmaste kramen till dig!

    Tammy

    Kommentar av Tammy | mars 20, 2011 | Svara

    • Kram tillbaks 😀

      Kommentar av sonjac | mars 20, 2011 | Svara


Kommentera

