Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Rödspoven är modern i år

Rödspov, Mývatn, norra Island 2008

Läste ett modereportage i någon blaska och såg att den sk ”jump suiten” är modern i vår. Jag är inte så förtjust i att man använder engelska ord när det finns svenska men byxdress låter lite tråkigare. ”hoppa-i-dräkt” låter väl bättre då.

Kom på att då är ju den Isländska rödspoven högmodern i vår med sin tigerrandiga jump suit. Man skulle visst gärna markera midjan med ett skärp också och använda högklackat för en vacker siluett.

Om nu jag skulle skaffa något liknande skulle det nog snarare vara en snickarbyxa i tunt jeanstyg och en t-tröja under samt jympadojor. Jag är för gammal för att ha obekväma kläder och skor på mig 😉

Mådde illa ikväll igen och spydde men nu är det lugnt igen, ska strax få ett näringsdropp insatt. Syster är på väg 😀

Och nu är jag kopplad till näringsdroppet, tufft (på ett bra sätt) att få det hemma. Den ska ta ca 12 timmar att få, drygt 1 liter och mjölkfärgad. Det finns en backventil monterad så jag kan slita ner den från droppställningen om jag ska snabbt till toa och spy. Då kan jag lägga påsen på golvet utan att det börjar rinna blod baklänges i slangen, jättebra 😀

mars 18, 2011 - Posted by | fåglar, humor, Island, sjuk

6 kommentarer »

  1. Skönt att du får dropp när du inte får behålla det du äter. Jag kan gissa mig till att du är trött på att springa iväg i tid och otid.

    Tack för kommentaren och speciellt den om vovven 🙂
    Tigrar är verkligen fina, jag är glad om jag lyckas med dem då mina crystals inte riktigt vill. Förstår precis känslan när du förlorade dina tigrar (tänk att du kunde se på min bild att det var en tiger 😀 ). Tänk om alla de små liven kunde vara som körsbär.
    Hoppas du slipper mer spring ikväll.
    Kram på dig!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | mars 18, 2011 | Svara

    • Det gick finfint igår kväll och natt. Jag mår toppen just nu, planerar för frukost, kokar bl a ägg. Näringsdroppet och att Hb klättrat lite blir som doping tror jag 😉

      Klart det är en tiger, har man haft dom skönheterna själv känner man igen dom 😀
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | mars 19, 2011 | Svara

  2. De har jättefina snickarbyxor på H&M just nu, köpte ett par för två veckor sedan. De är baggy, men ändå väldigt stora i storlekarna, så ta med någon mindre till hytten om du ska prova. Väldigt skönt mjukt tyg också, blir kanon hela våren och även sommarkvällar.

    Kommentar av Anna | mars 19, 2011 | Svara

    • He! he! Kan se mig själv kräkas ner hela provhytten 😉
      Men tack för tipset. Jag brukar leta efter sådana men aldrig hitta. Det är aldrig modernt då jag vill ha det 😀

      Kommentar av sonjac | mars 19, 2011 | Svara

  3. Du har gjort en tjusig bild på en väldigt vacker fågel.

    Puss på dig!

    Kommentar av Janne Arleklint | mars 19, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha älskling. Lite tråkigt med grusvägen som bakgrund bara, och inte helt knivskarp men jäklar vilken snygg fågel det är, det håller jag verkligen med om 😀

      Trevligt att du är hemma igen 😉
      Puss tillbaks!

      Kommentar av sonjac | mars 19, 2011 | Svara


Kommentera

