Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

ASiH sjukgymnast

Igår kom sjukgymnasten från ASiH hem till mig. Vilken trevlig människa. Jag fick bra tips om några rörelser jag kan göra en gång/dag för att stärka ryggen lite. Jag har börjat få rejält ont i ryggen nu för jag inte kan träna och är så orörlig.

Jag fick låna ett sådant där långt gummiband också som man knyter ihop till en stor ring och kan träna olika muskler med beroende på var man sätter fast bandet. Kanske runt ett dörrhandtag, stolben eller bordsben.

Dessutom ska jag få låna hem en sådan där TENSapparat. Tror det var så dom heter. Dom går på uppladdningsbara batterier och man sätter den mot där man har ont, får lite svagt med ström genom smärtområdet under någon/några timmar och det ska hjälpa bra. Jag får låna för att testa först och om jag tycker jag blir hjälpt får jag hyra den för 100kr/mån första sex månaderna och därefter gratis om jag behöver ha den längre. Det blir spännande.

Meningen var att hon skulle komma hit med den på fredag fm men Radiumhemmet ringde och vill att jag kommer dit samma tid för att visa upp mig. Dom skulle jag bara ha telefonkontakt med men iom jag varit och är så dålig vill en läkare titta på mig. Planen är en ny behandling på måndag men det vete sjutton hur det blir med det. I morgon kommer en sköterska från ASiH och tar blodprov på mig här hemma så får vi se om Hb gått upp någonting, men jag tvivlar på det så trött som jag är. Då får jag kanske blod här hemma i helgen. Det blir spännande, jag har varit blodgivare men aldrig fått tillbaks något tidigare.

Nu väntar jag på och sjukgymnasten ska ringa så jag kan ändra tid på fredagen. Jag skulle väldigt gärna ha den före helgen.

Det var kallt inatt. Men nu strålar solen ner från en klarblå vårhimmel igen 😀 Och sent igår spydde jag som en räv igen 😦 Men nu mår jag bättre igen 😀

mars 16, 2011 - Posted by | sjuk

7 kommentarer »

  1. Vilken underbar bild!!!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 16, 2011 | Svara

    • Tack Steffe, vad glad jag blir att du gillar den 😀

      Kommentar av sonjac | mars 16, 2011 | Svara

  2. Suck säger jag! Men du är en kämpe! Fantastiskt att du lyckas hitta energi att göra bra saker!
    Vilken bild på trollsländan!vingarnas mönster kan man studera länge.
    Idag och även igår strålar solen över västkusten. Men flera minus på natten.
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 16, 2011 | Svara

    • Ha! ha! Mailade dig precis 😀

      Kommentar av sonjac | mars 16, 2011 | Svara

  3. TENS hade jag när jag födde tjejerna, älskade den.. den fungerade bra på ryggvärk efteråt med så jag hoppas du får hjälp av den.

    Kommentar av mariasbokliv | mars 16, 2011 | Svara

  4. Sonja, vilka bilder du har här i din blogg – sagolika!

    Men inte bara bilder…., hur skriver jag vad jag känner? Gör ett försök.

    Jag besöker din blogg ganska ofta och varje gång så blir jag så fylld av beundran för dig Sonja.

    Jag blir så oerhört varm i hjärtat när jag läser det du skriver, när jag ser din kamp – när jag läser dina ord som är så fyllda med styrka att jag blir så tagen att orden inte kommer ur mig och ofta så stänger jag bara ner sidan fylld av denna makalösa beundran för dig istället för att skriva det direkt här hos dig!

    Kan du förstå? Jag förstår det inte själv…., jag vill ju istället utbrista varje gång vad jag känner – men blir helt tagen!

    Du är helt fantastisk! Du är en makalös människa kvinna!!

    Jag minns när du och Janne blev ett par på FS, era bilder…, hur en del höll på – tror jag skrev lite då till både dig och Janne? Strunta i missunsamma människor – idag undrar jag om de läser din blogg? Vad känner dom?

    Fina Sonja, du är en förebild för mig, för många – och jag vet att du kommer klara allt på din väg!

    Varm kram till dig – jag beundrar dig oerhört och ber om ursäkt att orden försvinner, men det beror på att du berör mig så starkt att jag blir mållös!

    Tammy

    Kommentar av Tammy | mars 17, 2011 | Svara

    • Hejsan Tammy! Så trevligt att läsa dina varma och styrkande ord 😀 Jag blir väldigt, väldigt glad av dom.

      Jodu, det där kriget på FS var inte så kul… eller lite roligt var det vid några tillfällen när dumskallarna gjorde bort sig själva 😉 Jag hoppas verkligen att jag aldrig någonsin behöver se eller läsa ett enda uselt ord av vad som pågår i deras sjuka och missundsamma miniatyrhjärnor… ha! ha! Jag kan ju fortfarande 😉

      Många kramar tillbaks till dig Tammy :D// Sonja

      ps. Jag lade till din fantastiska hemsida bland mina länkar. Vilka underbara humlebilder i bl a vallmo 😀 ds.

      Kommentar av sonjac | mars 17, 2011 | Svara


Kommentera

