Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fram och tillbaks

Räkor har så söta ben och klor.

Åh vad jag är less på det här. I fredags och lördags mådde jag inte så bra, spydde på fredagen. Igår, söndag, mådde jag riktigt ok, fick i mig rätt mycket mat osv och var hyfsat full av energi. I morse spydde jag igen, lite bara, och mår sådär. Men det är inte kört än. Klockan är inte så mycket så jag kanske hinner piggna till 😀

Janne körde Nikonkurs i Sthlm igår på fm och åkte direkt ner till Linköping för att jobba på sitt vanliga jobb när kursen var klar. Vi pratar väldigt mycket i telefon. Tänk vad trist det varit om inte mobilerna fanns. Nu är det tänkt att han och en kille till ska ”kela” med kunder i veckan, som han uttryckte det 😉 Det går bra, han har träffat dom flera gånger tidigare, dom kommer från UAE och är väldigt intresserade och positiva.

Ingen sol idag men fortfarande några plusgrader. Jag har inte totalkoll på tempen på nätterna men när det varit över noll hela dygnet i en veckan är den meteorlogiska våren här. Det borde inträffa snart tycker jag.

Igår efter jag var till affären tog jag en snöskyffel, en lövkorg med en svart sopsäck i och skyfflade undan tomma solrosskal från fågelmatningen. Det blir så fult på gräset om skalen ligger kvar. Sen släpade jag korgen med blötsnö och skal runt huset och ut i skogskanten. Herrejäklar vad jobbigt det var då. Ändå släpade jag med lite hjälp av skyffeln som jag ställde korgen på. Jag fick stanna flera gången och pusta ut. Nu märktes det att jag har dåligt blodvärde. Men det blev fint i alla fall tror jag. Kanske jag får skyffla lite skal till om några dagar. Egentligen borde jag lagt en fiberduk på gräset under fröautomaterna innan snön kom. Jag tänkte lite på det men hann liksom inte innan snön kom och sen struntade jag i det. Dumt kan jag tycka nu.

mars 14, 2011 - Posted by | akvaristik, sjuk

3 kommentarer »

  1. Fan va träligt du har det med att spy mellan varven…usch…hoppas det ger med sig ngn gång!
    Du det där med att lägga något under fröautomaten för att samla upp fröna var ju en bra idé…fy så det ser ut här utanför…en stor hög med skal men visst det går ju att sopa upp det iofs för jag tror inte man kommer till skott med att lägga dit ngn fiberduk i alla fall för ”fan också det kom snö så då sket det sig med fiberduken”…typ bortförklaring alltså! 😉
    Här är det disigt och själv är jag ur spel efter att ha halkat omkull och fått ont i sidan så det tar väl några dagar att bli kurant igen…Ullis kom hem alldeles nyss…så mycket folk sjuka så hon gav fan i allt och gick hem bara…det är sån j***a oordning på hennes jobb så det är inte sant…de som är kvar får då göra allt och det finns ju gränser…och inte nog med det sen är det omorganisationer och nya scheman och jag vet inte vad…allt detta är tänkt att göras för att det ska bli bättre men så blir det bara sämre och sämre…visst är det konstigt.
    Nog med gnäll…förmätet när man tänker på Japparna…ujujuj vilken katastof…det går liksom inte att ta in vidden av det!
    Men i alla fall hoppas det går åt rätt håll för dig och ha en bra dag…vecka!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 14, 2011 | Svara

    • Ja katastrofen i Japan är fööör ruggig. Så hemskt.
      Det där med fiberduken, jag tänkte fortfarande att jag borde nog lägga ut en även om det kommit lite snö. Då kan man ju fästa den runt om ordentligt med snö, gräva fram lite mark under också. Men inte sjutton gjorde jag det. Ändå frågade min morsa om jag behövde fiberduk för hon hade i sin källare. Så dumt.
      Försök skotta bort fröskal nu när det fortfarande är snö under. Det är svårt att sopa upp det sen och gräsmattan mår inte alls bra om det blir en täckande massa av skal. Jag ser det på min egen gräsmatta sedan tidigare år.

      Hälsningar!

      Kommentar av sonjac | mars 14, 2011 | Svara

  2. Du, jag har haft mitt stora parasoll ute hela vintern, för snön kom så plötsligt och låg kvar att jag aldrig hann få hjälp att ta undan det.

    Sen ska jag berätta något roligt. Jag hade ett fågelbord i Bromma som välte. Det var ju bara att resa det igen, men den sommaren kom det lötsligt upp en massa solrosor i högarna jag hade i trädgården (högar för att jag höll på och tätade grunden). Det blev ju gult och fint, men grannarna fnittrade nog och tyckte jag var underlig, då hade jag inte bott där så länge 🙂

    Kommentar av Anna | mars 15, 2011 | Svara


Kommentera

