Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kryare igen!

Gammal skåpmat igen 😉

Just nu känner jag mig rätt pigg faktiskt. Hoppas det håller i sig idag. Janne och jag åkte ner till Centrum igår och handlade åt min mamma. Det gick bra och jag tog med bl a halkskydd och gåstavar till henne som jag hade dubbletter av hemma. Men jösses vad hennes tre trappor utan hiss upp till lägenheten var jobbiga. Där kändes det att mitt Hb är lågt.

Jag hittade Mjälloms palttunnbröd i portsionsbitar på ICA till mig själv också. Det var tips från min sköterskekontakt på ASiH. Två brödbitar med messmör per dag ska göra susen för blodvärdet. Det är ingen speciell smak på brödet med med messmör blir det gott.

Sen var jag trött när jag kom hem igen. Åt lite i två omgångar och låg i sängen och slumrade några timmar lite rädd att jag skulle kräkas upp allt igen men det klarade sig. Jag har kommit på att Coca-Cola är rätt gott. Det är ju massvis med kalorier i den 🙂 Jag är ingen läskdrickare i vanliga fall men nu testar jag det mesta tycker jag.

Oj vad jag råkade skrämma Janne i morse. Han kör Nikonkurs på Folkuniversitetet i Sthlm idag. Igår berättade han att han ska sikta på att vara där kl 09 då dom öppnar. Sen börjar kursen 10, tror jag. Min klocka på nattduksbordet har plötsligt börjat visa fel en timme, det visste jag inte, utan ringde honom då jag trodde klockan var 9,45. Då var ju Janne fortfarande på väg dit men inte framme. OJ, jag jag skrämde honom när jag frågade varför han var en timme sen dit 😀 Stackars Janne, tror inte han nickade till under den kursen. Men det gör han inte ändå iofs, han är så duktig och omtyckt när han kör kurserna. Min älskling 😀

Jag måste ta mig till min dyra lilla ICA i närheten idag, Morden i Midsomer kommer med Expressen på söndagarna.

Bilden ovan är från 2008. Jag hittade ett fint nässelsnår med fjärilslarver och sen puppor på Järvafältet nära Jannes bostad. Jag var där lite då och då och hoppades pricka in en kläckning men tyvärr trampade korna som går på lösdrift där ner hela nässelbeståndet till sist. Jag hoppas några hann kläckas i alla fall. Jag minns inte om det här är nässel eller påfågelöga men larverna är kolsvarta i alla fall.

mars 13, 2011 - Posted by | insekter, reklam, sjuk

8 kommentarer »

  1. Vad skönt att du mår lite bättre! Och fick behålla maten igår! Ibalnd får manhelt enkelt glädjas åt det lilla! 🙂
    Tack för kommentarssvar förresten. Tycker det är starkt gjort av dig att berätta om personliga saker så som du gör! Det menar jag verkligen!
    Hoppas du får en bra söndag med dvd-film och allt! 🙂

    Kommentar av Bonnfrua | mars 13, 2011 | Svara

    • Nu har jag dels letat lite efter var det länkats till mitt penseltips, är bara så nyfiken men hittade det inte. Kommenterade i alla fall en del på både den (Landsortsfotografen) och din blogg 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 13, 2011 | Svara

  2. Hej Sonja!

    Vad du får kämpa och stå ut!! Skönt att det känns bättre och att du kämpar ut och får lite frisk luft.
    Igår var det ju en kanon dag med mycket sol och värme.

    Du får sätta dig ute mot din husvägg när det blir fina dagar.

    Tänker då dig!

    Många kramar!
    Inger

    Kommentar av Inger Linde | mars 13, 2011 | Svara

    • Kram, kram!

      Kommentar av sonjac | mars 13, 2011 | Svara

  3. hej igen!
    Har sett dina kommentarer och blir glad!!! Tänkte bara säga att jag har två bloggar (!) en med bilder till fotoutmaningen och en ”ditt och datt” (www.bonnfrua.blogspot.com) och därifrån har jag länkat både till penselinlägget och till bloggen direkt.
    Och angående knyppling;-)Den varianten jag lärt mig heter ”Vadstenaknyppling” och har alltid nålar, sedan vet jag att norröver har man andra tekninker och sätter bara nålarna i kanterna liksom, men den varianten kan inte jag. Lite onödigt vetande så där! 🙂

    Kommentar av Bonnfrua | mars 13, 2011 | Svara

    • Vad kul att få veta en liten gnutta om knyppling. Jag ska skutta in i din andra blogg och kika runt lite.

      Kommentar av sonjac | mars 13, 2011 | Svara

  4. Mycket fin bild Sonja! Jag brukar ju se figurer och ansikten i många bilder, och här har vi ju ett litet ansikte längst ner med ögon och öppen mun. Kämpa på Sonja så skall du se att allt vänder med ett klick rätt som det är.

    Mvh: Inge Johnsson

    Kommentar av Inge Johnsson | mars 14, 2011 | Svara

    • Tack Inge. Visst är det kul med dolda motiv.
      Japp, jag kämpar på. Dom dagar jag mår lite bättre är bra dagar 😀

      Kommentar av sonjac | mars 15, 2011 | Svara


Kommentera

